به گزارش حلقه وصل، جبار کوچکینژاد عدم برگزاری کلاسهای فیزیکی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت دانشآموزان و جامعه فرهنگیان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: شرایط بازگشایی مدارس فراهم نیست از طرفی ضعف شدید در زیرساختهای آموزش مجازی کشور مشهود است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برگزاری جلساتی با وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش در هفته اخیر خبر داد و عنوان کرد: بحثهای بسیار زیادی در این جلسات نظیر نحوه برگزاری کنکور سراسری، اعلام زمان پایان سال تحصیلی و مشکلات موجود در آموزشهای فضای مجازی مطرح شد.
کوچکینژاد با بیان اینکه در جلسات مذکور مسئولان وزارت آموزش و پرورش در قالب یک گزارش از اجرای خوب آموزشهای مجازی و پوشش ۷۰ درصدی آن در کشور خبر دادند تصریح کرد: به عقیده بنده عملا ًدر این موضوع و آمارهایی که از پوشش ۷۰ درصدی مطرح میشود جای تردید است زیرا زیرساختهای آن اصلاً در کشور وجود ندارد.
وی سرعت پائین اینترنت در نقاط مختلف کشور حتی شهرها را یکی از موانع اجرای پوشش همگانی آموزشهای مجازی اعلام کرد و گفت: با توجه به شبهات و ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد قرار شد مسئولان وزارتهای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری مجدداً مشکلات را بررسی کرده و نتایج آن را در جلسه هفته آینده مطرح کنند.
نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه طبق شواهد موجود امکان برگزاری کلاسهای فیزیکی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دیگر وجود ندارد خاطرنشان کرد: با توجه به چالشی که به علت شیوع ویروس کرونا در حوزه آموزش و پرورش به وجود آمده است استفاده از روشهای آموزش مجازی به جای کلاسهای حضوری باید در دستور کار قرار گیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه به غیر از کلاسهای حضوری سال تحصیلی ۹۹-۹۸ حتی امکان برگزاری امتحانات در مدارس نیز وجود ندارد اظهار داشت: یکی از پیشنهادات برای حل این مشکل برگزاری یک آزمون به صورت مجازی است البته در مورد شکل و روش انجام آن هنوز بررسیهای لازم انجام نشده است.
نماینده مردم رشت در مجلس برقراری کلاسهای جبرانی در ابتدای سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ برای دانشآموزان و سپس ارتقاء آنان به کلاس بالاتر را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: در حال حاضر علاوه بر بسیاری از دانشآموزان، خود معلمان نیز امکانات و تجهیزات کافی برای برگزاری آموزشهای مجازی را در اختیار ندارند.
کوچکینژاد وجود مشکلات و موانع اساسی در مسیر اجرای آموزشهای مجازی را بار دیگر متذکر شد و با بیان اینکه سرعت پائین اینترنت اجازه تحقق این هدف را به ما نمیدهد تصریح کرد: آنچه که مشهود است دانشآموزان اشتیاق چندانی برای فراگرفتن دروس خود از طریق فضای مجازی ندارند و این هم یکی از چالشهایی است که با آن مواجهیم.