به گزارش حلقه وصل، روز گذشته سوم شهریور خبری با موضوع «فیش حقوقی نجومی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری امید» منتشر شدو در آن عنوان شد که جمع حقوق و مزایای مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایهگذاری امید در تیرماه به غیر از فیش تجمیعی تیرماه وی، بیش از ۷۰ میلیون تومان بوده و طبق توضیحات مدیر مالی این شرکت، پرداخت این حقوق براساس قانون بوده است.
به دنبال درج این خبر، روابط عمومی بانک سپه توضیحاتی در اینباره ارائه داد.
در توضیحات بانک سپه آمده است: بانک سپه در قبال همه ذینفعان و آحاد جامعه خود را موظف بر پاسخگویی و شفافیت دانسته و ضمن تشکر از پیگیری موضوع به اطلاع میرساند در قالب سیاستهای راهبردی کنترلی، حاکمیت شرکتی و بنا بر وظایف ذاتی، همه شرکتهای تابعه از سیاست واحد پرداخت حقوق و مزایا در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه علیالخصوص ضوابط ابلاغیه شماره ۱۲۳۹۴۹/۶۲ به تاریخ ۱۳/۷/۱۳۹۵ وزیر محترم امور اقتصادی و دارائی از سال ۱۳۹۵ برخوردار بوده و تغییرات بعدی نیز مورد تأکید بوده است.
در ادامه این توضیحات روابط عمومی بانک سپه آمده است: به منظور راستی آزمایی و کنترل اقدامات شرکتهای تابعه، اداره کل حسابرسی داخلی بانک موظف به اعمال کنترلهای لازم بوده و در این راستا در تیرماه سال ۱۴۰۰ طی حکمی از سوی بانک، مأموریت رسیدگی خاص به چگونگی پرداخت حقوق و مزایا به مدیران عامل و اعضای هیئتمدیره شرکت گروه سرمایهگذاری امید و شرکتهای تابعه صادر و متعاقب بررسیهای انجام شده توسط واحد مذکور انحرافاتی در خصوص پرداخت حقوق و مزایا مشاهده و حسب دستور مدیرعامل بانک سپه موارد زیر مورد تأکید قرار گرفت.
در ادامه این توضیحات آمده است: مقرر شد «ضوابط و مقررات مربوط بهطور دقیق و کامل توسط شرکت امید و شرکتهای تابعه بانک در خصوص حقوق و مزایا، اضافه کار و غیره، رعایت شود»، همچنین مقرر شد «به قید تسریع اضافه دریافتی توسط مدیران ذیربط به حسابهای مربوط واریز و از نتیجه مدیرعامل بانک سپه را مطلع کنند» و نیز مقرر شد «چنانچه عدم رعایت ضوابط سهوی بوده با تذکر لازم ابلاغ و چنانچه تعمدی بوده برخورد لازم انجام شود».
در پایان توضیحات اداره کل روابط عمومی بانک سپه آمده است: با عنایت به مراتب فوق و مستندات موجود در بانک ملاحظه و تصدیق میفرمایند، نظارت لازم بر عملکرد واحدها اعمال و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با مرتکبین به شرح مذکور اقدام لازم صورت میپذیرد.