حلقه وصل: مرتضی امیری مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان قزویندر ارتباط با راهاندازی پویش دیار رجایی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات، یکی از موضوعاتی که تلاش میکردیم دنبال کنیم امیدآفرینی و آگاهسازی و همچنین مشارکت گستردهٔ مردم در امر انتخابات بدون ورود به مصداقها بوده و هست.
وی افزود: به همین منظور، طی جلساتی که با همکاران داشتیم تصمیم گرفتیم پویشی راهاندازی کنیم و با توجه به اینکه ما یک رئیسجمهور محبوب در فضای استان داشتهایم که نه تنها در سطح کشوری، بلکه در سطح جهانی محبوب است، به همین منظور تصمیم گرفتیم با اقتباس از این شهید بزرگوار و با کلیدواژهٔ دیار رجایی با هدف تبیین شاخصها و خصوصیات رئیسجمهور اصلح، در فضای مجازی به تولید محتوا و انتشار گستردهٔ آن بپردازیم.
امیری اظهار کرد: همچنین با کلید واژهٔ دیار رجایی، تولیداتی در رابطه با مطالبات مقام معظم رهبری پیرامون بحث کاندیدای اصلح و بیان خصوصیات این شهید بزرگوار در برههٔ اندکی که در منصب ریاست جمهوری بودند و خصوصیاتی از قبیل مردمی بودن ایشان را داشته باشیم و در شبکههای اجتماعی مختلف بازنشر گسترده داده شود.
وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف لازم بود همهٔ شبکهها پایکار بیایند و در انواع پیامرسانهای اجتماعی به تولیدمحتوا بپردازند، بنابراین قرار شد این کلیدواژه به پویشی با موضوع داغ شبکههای اجتماعی تبدیل شود و در فضای مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص بیان شاخصههای کاندیدای اصلح به تولیدمحتوا بپردازیم.
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان قزوین تصریح کرد: این پویش از ساعت 8 روز گذشته آغاز شده است و به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت، از ساعت 10 صبح روز گذشته ما شاهد این بودیم که این پویش ترند یک توئیتر فارسی شد و در بازهٔ زمانی اندکی، شور و اشتیاق کاربران فضای مجازی استان با تأسی گرفتن از این شهید بزرگوار موجب شد این عزیزان به تولید محتوا در این زمینه بپردازند و از همان ساعات نخستین موفق شدند در موضوعات داغ توئیتر قرار بگیرند و اکنون نیز در توئیتر با بیش از ۸۹ هزار تولید و انتشار، یعنی توئیت و ریتوئیت جزو ترند یک توییتر و موضوع داغ توییتر هستیم.
این مسؤول عنوان کرد: این پویش از 19 الی 21 اردیبهشت ماه با موضوع دیار رجایی ادامه خواهد داشت.
امیری در ادامه بیان کرد: این نکته حائز اهمیت است که قرار نیست ما به هیچ عنوان ورود مصداقی و جناحی به موضوع انتخابات داشته باشیم و صرفاً بحث ویژگیهای کاندیدای اصلح و ایجاد شور انتخاباتی مطرح است.
وی اضافه کرد: کاربران شبکههای اجتماعی در توییتر، اینستاگرام و تلگرام در حال تولید محتوا هستند و این تولیدات را بهصورت گسترده در فضای مجازی منتشر میکنند، به این معنا که تولید محتوای ارزشی در فضای مجازی به بهانهٔ این پویش در حال رخ دادن است.
امیری اذعان کرد: معمولاً استانها با 4 هزار تولید توئیت و ریتوئیت که انجام میشد جزو موضوعات دهگانهٔ داغ توئیتر فارسی قرار میگرفتند، اما اکنون 89 هزار تولید برای یک استان سهم بسیار بالایی در تولید محتوا است و این حضور گستردهٔ کاربران شبکههای اجتماعی و استقبال بسیار بالای این عزیزان از این پویش را میرساند، همچنین در فضای اینستاگرام نیز بیش از 6 هزار محتوا در این خصوص تولید شده است.
این مسئول در پایان اظهار کرد: نکتهٔ قابل تحسین حضور خوب مسؤولین و مشارکت آنان در این پویش است، حضور امام جمعهٔ محترم شهر قزوین و ائمهٔ جمعهٔ شهرستانها و اعضای شورای شهر در این پویش نشاندهندهٔ گستردگی و مشارکت جمعی مردمی در این پویش است و با استقبال خوبی که از آن شده توانسته به اهداف موردنظر خود برسد.