محمد جعفر کبریایی مدیر گروه تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی پرسام در گفت و گو با حلقه وصل در خصوص آغاز فعالیت ها در این بازار گفت: به طور جدی از سال 92 کار را با مطالعه در بازار هدف و شناخت آن آغاز کردیم. در این زمینه برنامه ریزی های منسجم و طراحی های اولیه صورت گرفت. در واقع در سال 92 کاری را معرفی نکردیم بلکه بازار را شناسایی کردیم.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی های ما برای سال 93 بود، اظهار داشت: در سال 93 کار تولید انبوه را شروع کردیم و از شهریور سال گذشته کار تولید را انجام دادیم. ما با شناسایی بازار متوجه شدیم، همکاران دیگر در چه حوزه ای از نوشت افزار ایرانی حضور ندارند و آن حوزه نوجوان، دانشجو و بزرگ سال است.
کبریایی با اشاره به بازار نوشت افزارهای ایرانی در حوزه کودک و نوجوان، بیان داشت: در این حوزه، بازار توسط شرکت های دیگر اشباع شده است اما در حوزه نوجوانان و دانشجویان محصولی نداشتیم، هر چند که کارهایی انجام شده بود. لذا از همان زمستان سال 92 طرح هایمان را در این حوزه کامل کردیم و بهار 93 تولید را شروع کردیم و در تابستان همان سال کارهایمان که شامل هشت طرح می شد را به بازار ارائه دادیم.
وی کار فرهنگی را قابل تفکیک با کار اقتصادی ندانست و عنوان کرد: کار فرهنگی خوب است که اقتصادی باشد و بتواند هزینه های مجموعه اش را استخراج کند زیرا ما اعتقاد نداشتیم که باید از دولت و مجموعه های حاکمیتی برای انجام کارهای فرهنگی پول بگیریم و از همان ابتدا این نگاه را در دستور کارمان قرار دادیم.
مدیر گروه تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی پرسام برنامه ریزی و شناسایی بازار در موفقیت را عامل مهمی عنوان کرد و ادامه داد: سرمایه اولیه ما حدود صد میلیون تومان بود و 50 هزار نوشت افزار تولید کردیم، این به اندازه ای بود که هیچ محصولی در انبار باقی نماند و برای امسال نیز همین تعداد را تولید کرده ایم. البته مسئله ای که باعث پیشبرد سریعتر کارهایمان با وجود نقدینگی کم شد، اعتبارمان در بازار بود که چاپخانه ها با همین اعتبار با ما کار کردند.
وی افزود: ما از مهر ماه کارمان را تعطیل نکردیم و مسیر را در طول سال ادامه دادیم و در این زمینه تنها برند بودیم که حتی اکر زمستان ها هم داخل مغازه ها می رفتیم، حضور داشتیم و سعی کردیم با این کار مردم ما را فراموش نکنند و در این زمینه در 12 فروشگاه مرتبط با بچه های انقلابی حضور دائم داشتیم.