به گزارش حلقه وصل، علی عبادت طلب بازیگر تئاتر و تلویزیون پس از تماشای نمایش نامه آخر به کارگردانی علی برجی عنوان کرد: کار در یک نمایش با ژانر دفاع مقدس به خاطر احساس نوستالژیکی که به ما میدهد، طبیعتا یک کشش خاصی دارد.
وی در ادامه افزود: حال این قصه هم به خاطر رویکرد و فضای سوررئالش از وحدت خاصی برخوردار است. علی برجی به خوبی توانسته این وحدت را در اجرا ایجاد کند همچنین استفاده از نور و دکور به شکل مینیمالیستی فضای خوبی را در این نمایش ایجاد کرده است.
عبادت طلب همچنین گفت: نامه آخر میتواند در زمان کم یک ریتم خوب و بازیهای یک دست و روانی را برای تماشاچی ایجاد کرده و ارتباط خوبی با آنها برقرار کند.
وی با بیان اینکه نمیتوان در یک نمایش و رویداد تئاتری بخش خاصی از نمایش را جدا کرد، افزود: چرا که همه ارکان تئاتر شکل دهنده یک رویداد تئاتری هستند، حال اگر بخواهیم صحنهای از آن را جدا کنیم احتمالا یک نوع احساس برتری نسبت به دیگران خواهد داشت اما آنچه بیشتر بر من تأثیر گذاشت لحظه آخر بازیگر روی صحنه بود.
عبادت طلب یادآور شد: این هم هوشیاری کارگردان را میرساند که در لحظه آخر بازیگر روی صحنه هیچ حرکت خاصی نداشت و تنها نشسته بود، پوزیشن ثابتی داشت و به نظر من به خوبی توانست با تماشاچی ارتباط برقرار کند و این صحنه در خاطر من باقی ماند.
وی درباره اهمیت نمایشهای دفاع مقدسی گفت:امیدوارم این نوع کارهای دفاع مقدسی افزایش پیدا کند همه ما تصویر تراژیکی از جنگ همیشه در ذهنمان داریم که البته اصل جنگ در همه جای دنیا محکوم است مخصوصا نسبت به لحظاتی از دهه پنجاه و شصت که جنگ را تجربه کردیم، حتی خیلی از ما در فضای جنگ حضور داشتیم .
عبادت طلب با اشاره به زیباییهای همان دوره که حتی میتواند به بهترین شکل از طریق تئاتر به مردم و نسلهای امروز و حتی نسلهای بعدی منتقل شود،توضیح داد: بهرحال پدران،مادران، خواهران و برادران ما در گذشته درگیر جنگ بودند خیلی از خانوادهها شهید دادند بنابراین ما هم این لحظات را گرامی میداریم و امیدواریم این گونه نمایشها آنقدر افزایش یابد و مخاطب خاص خود را با گرایش فکری، ذهنی و اندیشهای مشخص پیدا کند.
وی در پایان گفت: بنابراین نامه آخر به نظر من عشق،زیبایی و بیان متعالی و احساس دارد همه چیزهایی که ما در گذشته داشتیم و میتوانیم لحظه به لحظه آن را در تئاتر به صحنه دربیاوریم.