
سرویس حاشیه نگاری: سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر روز ششم خود را پشت سر گذاشت تا رفته رفته به انتهای کار خود نزدیک شود. برج میلاد به عنوان کاخ جشنواره در روز ششم پذیرای چهار فیلم بخش سودای سیمرغ بود.
«بارکد» مصطفی کیایی که با استقبال خوب اهالی سینما و رسانه هم مواجه شد، در راستای فیلمهای قبلی کارگردانش بود. همان تیکهکلامهای تلگرامی، همان شوخیهای محسن کیایی و در نهایت هم اجرای عدالت توسط خود آدمها بدون دخالت قانون و پلیس! قصه آقازادههای اقتصادی هم که نخ تسبیح فیلمهای کیایی است در این اثر نیز تکرار شده بود.
اما حاشیه جالب این فیلم تیتراژ پایانی آن است که با یک موسیقی رپ همراه است. یاسر بختیاری معروف به یاس (خواننده معروف رپ کشور) تیتراژ پایانی «بارکد» را خوانده است. پخش صدای این خواننده در برج میلاد (که آرزوی بسیاری از خواننده های رپ کشور است) نکته جالب توجهی است که حتی در متن ترانه هم به آن اشاره میشود. همچنین در قسمتی از فیلم آبنبات چوبی حسین فرحبخش صدای آرمین 2afm خواننده دیگر موسیقی رپ، در فیلم وجود دارد که در سالن میلاد پخش میشود.
«آبنبات چوبی» محمدحسین فرحبخش دیگر فیلم پخش شده در این روز بود. تازهترین اثر فرحبش حتی از فیلم «خصوصی» او هم عقبتر است چون تکلیف فیلمساز نه با خودش مشخص است نه با مخاطب. نه جذابیتی در کار است، نه داستانی، نه ... . ما تنها شاهد پیامهای مثلا اخلاقی حسین فرحبخش هستیم که همیشه خیلی گل درشت در فیلمهایش میگنجاند و حتی تجربه بازی جدی عطاران که نمونه موفقی از آن را در «دهلیز» بهروز شعیبی دیده بودیم در این فیلم ناموفق بوده است.
«کفشهایم کو» کیومرث پور احمد دیگر فیلمی بود که در کاخ جشنواره به روی پرده رفت. فیلمی که تمام بارش بر دوش بازی خوب کیانیان بود.
درام سر و شکلدار بهنام بهزادی با بازیهای متفاوت بازیگرانش به عنوان آخرین فیلم سودای سیمرغی روز ششم جشنواره در برج میلاد به نمایش درآمد. سحر دولتشاهی یکی از بهترین بازیهایش را در این فیلم تجربه کرده و علی مصفا هم در نقشی متفاوت ظاهر شده است. البته اکران فیلم در ساعت یک بامداد باعث شد تا فیلم آنطور که باید و شاید دیده نشود اما بهزادی توانست مخاطبین خود را تا انتهای فیلم راضی نگه دارد.