تهیه کنندهای که با ستاره مربع وارد این جشنواره شده، با هزینه کلان توانسته بخشی از بازی سیمرغها را به نفع خود تغییر دهد و احتمال دارد که حتی سیمرغ مردمی را به صورت مشترک دریافت کند.
نویسندگان متن گزارش برای مرکز بررسیهای استراتژیک ریاستجمهوری عموما برداشتی منفی از بازنمایی تصویر فیلمها داشتهاند و این مسأله در گزارشهایی مشهود است .
شاید شما هم تاکنون، از زبان اهلِسینما، درباره نظامِ منسجمِ علّیمعلولی در فیلمهای فرنگی شنیده باشید. بارزترین عنصر انسجامبخش این نظامْ منطقِ وقایع است.
«مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب» طبق رسم چندسال اخیر خود با برگزاری یک نظرسنجی از میان منتقدان و روزنامهنگاران فرهنگی دست به انتخاب آثار برتر جشنواره سیوهفتم فیلم فجر زده است که بر این اساس «شبی که ماه کامل شد»، «ماجرای نیمروز؛ رد خون» و «سرخپوست» در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند.
اغراق دیگر سعید روستایی، در دیالوگنویسی است. او سینما را با نمایش و تئاتر اشتباه گرفته، یعنی هفتاد درصد از زمان فیلمهای او به دیالوگ اختصاص دارند.
نوید محمدزاده در نشست خبری فیلم «سرخپوست» گفت: هیچ فیلمی در جشنواره فجر سال آینده نخواهم داشت. به نظرم، شرایط فیزیکی، زحماتم و بازی کردنم باید مدتی دیده نشود تا خلا وجودیام به چشم بیاید.
مهمترین مسئله فیلم "سرخپوست" محوریت عناصر نامعتبر در نقطه عطف داستان است. فضای فیلم که در یک زندان دور افتاده در دهه چهل می گذرد پرداخت شده و باور پذیر است.
هر کدام از ما شروع می کنیم به خریدن لحاف برای زمستان آینده (رفتار هیجانی) وقتی به بازار می رویم می بينیم که فروش لحاف دو برابر شده است (باور تقویت شده). بنابراین ما به جای یک لحاف دو لحاف می خریم (رفتار غیرمنطقی واکنشی) و وقتی برمی گردیم خانه اخبار را گوش می کنیم که مردم برای خریدن لحاف هجوم آورده اند (طوفان باورهای جمعی غلط) بنابراین احساس می کنیم که لحاف کم خریده ایم پس دوباره مراجعه می کنیم به بازار برای خرید.