به گزارش حلقه وصل، محمد امین همدانی، مسئول خانه انیمیشن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برای برندسازی کاراکتر، ابتدا باید چرخه تولید شکل بگیرد، گفت: در ابتدا باید کاراکترسازی صورت بگیرد و بعد از موفقیت کاراکتر معروف سینمایی یا انیمیشنی در جذب مخاطب، باید به فکر تهیه محصولات نوشت افزار و دیگر اقلام فرهنگی باشیم.
وی اضافه کرد: علت منفعل بودن این چرخه به ضعف های ساختاری و تکنیکی که در فیلم ها و آثار انیمشینی وجود دارد، برمی گردد، باید ضعف های این چرخه را تقویت کنیم، اما از تمام ظرفیت های خودمان استفاده نمی کنیم، ما تاریخ غنی و اسطوره های زیادی داریم که قابلیت تبدیل به جریان و موج شدن را دارند.
وی در مورد اهمیت و برگزاری سومین نمایشگاه ایران نوشت، عنوان کرد: اهمیت برپایی نمایشگاه زمانی مشخص می شود که مردم ما با دیدن چندین کاراکتر معروف و محبوب در آثار سینمایی و تلویزیونی بومی جذب شوند و کودکان با آن شخصیت مورد نظر همزاد پنداری کنند و نسبت به خرید اقلام فرهنگی آن علاقه مند شوند.
سومین دوره نمایشگاه ایران نوشت، به همت مجمع نوشت افزار اسلامی ایرانی و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از 27 مرداد تا 6 شهریوردر محل مرکز آفرینش های کانون واقع در خیابان حجاب برگزار می شود.