به گزارش حلقه وصل، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در نشست منطقه آمایشی ۸ با اشاره به نقش این منطقه در تدوین سند برآورد نیروی انسانی نظام سلامت، گفت: این اولین بار است در نظام سلامت چنین محاسبه ای انجام و مشخص می شود که در هر رشته به چه تعداد نیروی انسانی نیاز داریم.
وی با اشاره به اینکه پیش از این، مطالعاتی در وزارت بهداشت انجام شده بود، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری مناطق آمایشی این سند در سطح ملی و منطقه ای پیاده شود.
لاریجانی بر لزوم جلب مشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان در اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: لازم است در این راستا با همفکری این همراهی ایجاد شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، گفت: فاصله جغرافیایی دانشگاه های منطقه زیاد است و مناسب است از بسترهای مجازی برای رشد دانشگاه های منطقه استفاده کنید.
وی به اقداماتی که در زمینه مرجعیت انجام شده گفت: دانشگاه های منطقه باید نقشه حرکت خود به سمت مرجعیت را ترسیم کرده و مشخص کنند نقاط کلیدی که می خواهند بر روی آن کار کنند، چیست.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به ظرفیت های منطقه آمایشی ۸ گفت: از این ظرفیت ها در سطح کل منطقه می توان استفاده کرد و گروه های منطقه ای این امکان را برای رشد دانشگاه های کوچکتر منطقه فراهم می کنند.
وی به تداوم اعتباربخشی در منطقه آمایشی ۸ اشاره کرد و گفت: ایجاد بسترهای مجازی می تواند ارزش زیادی در منطقه ایجاد کند.
لاریجانی با بیان اینکه لازم است آموزش دانشجویان دکترا در راستای حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم ارتقا یابد، اظهار داشت: در این مقطع باید کاری شود که دانشجو کارآفرین شود.
وی بر لزوم نوآوری در آموزش تاکید کرد و اظهار داشت: مناطق باید در بسته ها برای کشور الگو شوند و در ماموریت ها نقش ملی داشته باشند و مناطق از زیرساخت های یکدیگر در سطح ملی بهرهبرداری کنند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: دوره های مهارتی می توانند برخی نیازهای کشور را مرتفع کنند. همچنین باید مناطق را از این منظر که چگونه با بهره برداری از دوره های مهارتی به نیازهای ملی پاسخ دهند، بررسی کنند.
منبع: فارس