به گزارش حلقه وصل، هر آئودی کواترو مدرنی وجودش را مدیون کواترو ۱۹۸۰ کوپه اریجینال است. اما اگر این پیکاپ تراک ارتشی با سرعت نهایی ۱۱۳ کیلومتر در ساعت ساخته نشده بود، کواترو افسانهای برنده رالیهای مختلف نیز وجود نداشت.
فولکس واگن تایپ ۱۸۳ ایلتیس نتیجه نیاز ارتش آلمان غربی به یک خودرو شبیه جیپ بود تا آن را جایگزین DKWمانگا کند. فولکس واگن که در آن زمان به تازگی برندهای مختلفی از جمله DKW را خریداری کرده بود، مانگا را با یک موتور ۱.۷ لیتری چهار سیلندر ارتقا داد و برنده این قرارداد دولتی شد.
در زمان توسعه ایلتیس روی جادههای برفی در سال ۱۹۷۶، یورگ بنسینگر مهندس آئودی پیشنهاد ساخت یک مدل تولیدی بر اساس آن را ارائه داد.
این مدل تولیدی که کواترو نام داشت تاریخچه رالی را تغییر داد، اما ایلتیس نیز افتخاراتی از جمله پیروزی در رالی داکار پاریس ۱۹۸۰ را در کارنامه دارد.
این ایلتیس خاص که دو آنتن رادیو، یک واحد GPS و یک ایستگاه رادیویی در صندلیهای پشتی دارد به تازگی به حراج گذاشته شده است.
کیلومترشمار این خودرو عدد ۳۶۰۰ کیلومتر را نشان میدهد که گویا میزان مسافتی است که پس از نوسازی در سال ۲۰۲۰ تاکنون طی کرده است.
با توجه به قیمت زیاد کواتروهای اریجینال، این بهترین فرصت برای تصاحب بخشی از تاریخچه کواترو است.
منبع: خودروبانک