سرویس حاشیه نگاری: بعد از مسدود شدن تلگرام و سوق پیدا کردن مردم به پیام رسان های بومی این فرصت برای پیام رسان های داخلی ایجاد شد تا به مخاطبان ایرانی خود خدمت رسانی کنند ، اما بعد از مدت کوتاهی با چالش های متعددی از جمله سرعت انتقال اطلاعات ، عدم کاربر پسند بودن و مشکلات دیگر مواجه شدند. به تازگی این پیام رسان ها با بر طرف کردن بسیاری از این مشکلات تا حدودی نیاز مخاطبان را بر طرف کردند اما این که تا چه مقدار توانسته اند در این امر موفق باشند را زمان مشخص خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی حلقه وصل در یک نظر سنجی از مخاطبان و نخبگان فرهنگی کشور جویای این مسئله شده بود که اهداف بلند مدت پیام رسان های داخلی چه باید باشد و چگونه طرح ریزی شود. در ادامه میتوانید سوال این نظر سنجی و پاسخ های آن را ملاحظه کنید.
با توجه به داخلی شدن پیام رسان ها و میل به استفاده از آن ها چه اهداف بلند مدتی باید طرح ریزی شود؟
1-ایجاد راهبردهای طراحی، تولید، تبلیغ و استفاده از ظرفیت کالای ایرانی ۵۰٪
2-طراحی شکلی و محتوایی خاص و متفاوت پیامرسانهای داخلی در مقایسه با خارجیها ۷٪
3-طرح شبهات با وسعت و ابعاد گوناگون و پاسخ دهی به آنها ۷٪
4-رصد و کنترل کانال های دشمن ساز ۸٪
5-ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی استفاده از پیام رسان ها برای مخاطبان ۱۷٪
6-آینده نگری برای یافتن امکانات نرم افزاری که در آینده خلق می شوند و بومی سازی آنها ۱۱٪