به گزارش حلقه وصل: آیتالله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در جلسه هفتگی هیات میثاق با شهدا که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: محبت جذبه الهی است، سوره هل اتی وجاهت، محبت، عشق حضرت زهرا(س) را ترسیم میکند ما عمل نکرده غروری داریم آنها با وجود عمل به تعهدات الهی از خدا میترسیدند.
وی افزود: حضرت زهرا(س) وجه الهی و از این بالاتر اسم اعظم خداوند هستند خداوند ساقی ایشان است.
آیتالله صدیقی با بیان اینکه هر آنچه خداوند به پیامبر(ص) داده است حضرت زهرا(س) دارد، عنوان کرد: بر اساس آیه تطهیر ائمه معصومین(ع) نه تنها حجاب جهل بلکه حتی حجاب نوری هم نداشتند یعنی همه ملک و ملکوت برای آنان مشهود بود.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: خداوند دارای اسم محیط و مظهر آن حضرت زهرا(س) است، او هرگز به چیزی دل نداده یک دل داشته و آن را به خدا داده است.
وی با بیان اینکه ولایت حاکمیت و وابستگی به خدا است، ابراز کرد: امانیستها، لیبرالیستها و سکولارها که ولایت خدا را قبول نکرده ما را آزاد نمیدانند و خود را آزاد میدانند در حالیکه خودشان تحت ولایت شیطان اسیر شهوت، قدرت ظلم و انواع ناپاکی هستند.
آیتالله صدیقی با بیان اینکه وابستگی به غیر خدا عین شرک و اسارت است، گفت: کسانی که خدا ندارند اربابهای زیادی دارند و هر کس از هر جا آنها را کشیده و تجربه میکنند، آنها وحدت وجود و یک دل ندارند قدرتشان پخش شده و ناچیز است، به همین دلیل خداوند میفرماید قدرت آنها ضعیف است، امروز هر مسولی از نظام برای غیرخدا یعنی بیگانگان حساب باز کند چنین است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طهارت جان از رذایل اخلاقی امری بسیاری مهم است، عنوان کرد: حسد، بخل، تکبر و بسیاری از رذایل اخلاقی مانع طهارت روح انسان است که باید از بین برود، امروز همین بازیهای سیاسی نتیجه تکبر برخی آقایان است که با وجود عدم کارآیی تکبر آنان اجازه کنارهگیری نمیدهد، تکبر نخستین گناه در عالم و منشا سایر گناهان است.
وی افزود: تعلقات انسان به زرق و برق دنیا نیز مانع طهارت روح است، قیچی کردن رشته علاقه به غیر خدا کار آسانی نیست، برخی اهل معنا میگویند انسان چهار هزار علقه دارد که انسان را به دنیا علاقهمند میکند، عمری که خدا به ما داده ماموریت آزادسازی خود از دنیا داریم.
آیتالله صدیقی ابراز کرد: انسان شاید گناه نکند و تعلقات خود را هم باز کرده و به سوی حق تعالی پرواز کند اما گاهی همین حرکت تکاملی برای شخص حجاب میشود، انسان نباید عبادت خود را ببیند و آن را از آن خود بداند بلکه خود و عبادت او همه به خدا تعلق دارد، در این صورت اگر خدا نوازش و پذیرایی میکند احساس طلبکاری نخواهید داشت، گاهی خود انسان بت خود است و که باید از میان برخیزد.
منبع: شبستان