رضا بختیاری مسئول ستاد مردمی اربعین حسینی سیستان و بلوچستان درباره آخرین آمار ورود زائران اربعین از کشور پاکستان به داخل کشور به حلقه وصل گفت:امسال 33هزار و 681 زائر حسینی از کشور پاکستان و از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شدند و ستاد مردمی اربعین سیستان وبلوچستان در 5 قالب فرهنگی، اسکان، اطعام، درمان و حمل و نقل به این زائران خدمت رسانی کرد که در حوزه امنیت نیز شاهد ارائه خدمات بسیار خوبی بودیم.
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان وبلوچستان گفت: کمیته آمار و ارزیابی این ستاد به طور دقیق از همان ابتدای شروع کار که اول آبانماه بود ورود زائران را ثبت و ضبط میکرد که آخرین جمعبندی شامل ورود 17هزار و 116 زائر آقا، 16565 خانم و 2هزار 27 کودک میشود.
وی خاطرنشان کرد: این زائران به وسیله 433 دستگاه اتوبوس پاکستانی وارد کشور شدند که برای آن قبیل زائرانی که به صورت پیاده وارد میشدند نیز 185 دستگاه اتوبوس ایرانی مهیا شد و کار انتقال آنها از میرجاوه به زائرسرای امام رضا(ع) در زاهدان را انجام دادند.
بختیاری درباره ارائه خدمات درمانی هم گفت: با توجه به فراخوانی و رایزنیهایی که انجام شد در نقطه صفر مرزی میرجاوه به اندازه یک بیمارستان ارائه خدمات درمانی شد و مجموعه سپاه نیز به طور کامل وارد عمل شد و اکثر خدمات پزشکی در بدو ورود به همه زائران ارائه شد.
دبیر ستادمردمی اربعین سیستان وبلوچستان ادامه داد: سال گذشته حدود 22 هزار زائر وارد استان شد و امسال پیش بینی می کردیم که حدود 30هزار زائر وارد شود اما زائران پاکستانی اربعین حسینی رکورد پیش بینی ها را شکستند و بیش از 33هزار نفر وارد استان شدند که طبیعتا پذیرایی از این حجم زیاد زائران دشوار و سخت بود.
بختیاری تاکید کرد: از لحاظ زیرساختی کمبودهای زیادی به خصوص در مرز میرجاوه وجود داشت که زائران حتی برای استفاده از سرویس بهداشتی هم با مشکل مواجه بودند که لازم است این کمبودها سال آینده رفع شود و میزبانی بهتری برای این زائران داشته باشیم.
بختیاری با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان ارشد سیستان وبلوچستان گفت: متاسفانه شخص استاندار سیستان وبلوچستان در بحث خدمت رسانی به زائران پاکستانی کمترین همکاری را داشت و می توان گفت که این زائران حتی جزو اولویت های چندم وی هم نبود.
وی ادامه داد: وعده های شخص اوسط هاشمی تنها در محدوده اتاق کارش بود و هیچ خروجی خاصی در بیرون از این اتاق برای زائران نداشت که امیدواریم سال آینده دستگاه های دولتی با دستورالعمل بهتر و جدی تر خدمت رسانی به زائران را در دستور کار خود قرار دهند.