به گزارش حلقه وصل، حجتالاسلام موسوی مقدم قائم مقام رییس سازمان صداوسیما در حاشیه آیین تکریم و معارفه رییس جدید بسیج سازمان صداوسیما در جمع خبرنگاران درباره بازگشت شبکههایی مانند شبکه بازار که در دوره ریاست محمد سرافراز ریاست سابق سازمان صداوسیما حذف شده بود، گفت: «شبکه بازار» به رسانه ملی برنمیگردد اما به جای آن شبکهای با عنوان «کالای ایرانی» یا «ایران کالا» راهاندازی میشود که مربوط به موضوعاتی از جمله اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ایرانی و کالاهای ساخت کشور ایران است.
وی افزود: شبکه «شما» که پیش از این به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود، تنها شبکهای است که مجددا راهاندازی شده و مربوط به فعالیت مراکز استانها است، «شبکه تهران» هم بار دیگر به مأموریت اصلی خود بازگشت. به دلیل اینکه شبکه HD به «تماشا» تغییر مأموریت داشت شبکه 5 هم به استان تهران بازگشت.
موسوی مقدم درباره بازگشت سیدعزتالله ضرغامی نیز گفت: بحث دوران ضرغامی نیست، بلکه هدف ما استفاده از مدیران مجرب است که باتجربه باشند.
قائم مقام رییس سازمان صداوسیما درباره بازگشت مجید آخوندی به سمت معاون سیاسی رییس سازمان صداوسیما و بازگرداندن عنوان «معاونت سیاسی» که در دوره محمد سرافراز به معاونت خبر تغییر کرده بود هم توضیح داد: بخش عمده افرادی که در رسانه ملی فعالیت میکنند جوان هستند که اندوختههای فراوانی دارند اما با توجه به اینکه سازمان در این مقطع بنای توسعه در بخشهای مختلف را دارد این ضرورت وجود دارد که از مدیران مجرب استفاده کنیم. از طرف دیگر سیاست جوانگرایی در سازمان صداوسیما در الویت قرار گرفته است اما اینکه ساختار معاونت خبر توسعه پیدا کند این گونه نبوده است. این توسعه در عنوان از معاونت خبر به معاونت سیاسی صورت گرفت که ساختار آن خیلی گسترش پیدا نکرد که مغایر با کوچکسازی و چابکسازی شود.
وی در پاسخ به اینکه در حذف و اضافه شدن شبکههای تلویزیون تا چه میزان کارشناسی صورت میگیرد؟ گفت: جلسات کارشناسیهابرای بازگشت این شبکهها صورت گرفته است به این معنا که وجود این شبکهها ضرورت داشته است. در سازمان صداوسیما، برنامهریزیها، مجموعه تحقیقات و نظرسنجیها و نیازسنجیهایی که صورت میگیرد مستمر و مدام است و بر اساس آن تحقیقات، این شبکهها باید مأموریت خود را ادامه میدادند اما به دلیل مسائل مالی مأموریتشان متوقف شده بود که دوباره مشکلات برطرف و شبکهها احیا میشود.