حجتالله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو از برخی اتفاقات و تصمیمات خاص در رابطه با اجرای سند ۲۰۳۰ در ایران میگوید در حالیکه این سند تنها یک توصیهنامه بوده و نباید به یک سند ملی تبدیل میشد!
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: من از زمان آقای خاتمی پیشنهاد کردم که جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی علنی پخش شود تا مردم عملکرد ما را ببینند که این اتفاق رخ نداد ولی الان پیشنهاد میکنم صوت جلسه آخر را منتشر کنند تا مردم ببینند ما چه گفتیم و چه شنیدیم.
پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR براساس بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان و فرهنگیان، نماهنگ « آموزش و پرورش انقلاب» را منتشر کرد.
حضرت آیتالله خامنهای صبح امروز در دیدار معلمان و فرهنگیان فرمودند: لُب کلام سند ۲۰۳۰ این است که نظام آموزشی ما باید سبک زندگی و فلسفه حیات را بر اساس مبانی غربی به کودک بیاموزد. یعنی شما معلمان در کلاس درستان برای غرب، سرباز درست کنید.
در ظاهر رفتارهای استعمارگرانه چند صد سال گذشته برچیده شده اما همان رابطه و مناسبات به شکلی نوین و در زرورقی از استحمار، خود را به دیگر کشورها - بخصوص کشورهای ضعیف و وابسته- تحمیل میکند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: سند ۲۰۳۰ قصد تغییر هویت دانشآموزان را دارد و به همین دلیل مقابلش ایستادیم؛ ضمن اینکه سندهای بهتر در کشور خودمان داریم و نیاز به سند ۲۰۳۰ نداریم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی با اشاره به توطئه دشمنان کشور از جمله سند 2030 و اینکه سعی دارند برنامههای خود را در آموزش و پرورش ما جاری کنند و دانش آموزان ما رعیت آنها شوند،
چرا ما امروز باید به خاطر عدم اجرای قوانین داخلی موجود و یا حتی قوانینی که باید پیشبینی و تدوین میشد و نشده است، در جایگاه متهم قرارگرفته و از قوانین تحمیلی اجنبی تمکین کنیم؟
سرپرست دانشگاه آزاد گفت: نظام یکپارچه تعلیم و تربیت در دانشگاه آزاد برقرار است و بر این اساس توسعه کمی یکپارچه در این دانشگاه ممنوع شد.
سازمان مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی اعلام کرد: قضاوتهای غيرمتقن درخصوص برنامه تحولی و تعمیم آنها به سند 2030 نه تنها نافع به حال نظام آموزشی نيست، بلكه اين گونه قضاوتهای شتاب زده، ضربه بر پيكره نظام آموزشی است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: سند 2030 از نظام آموزشی کشور به طور کامل کنار گذاشته شد.
ادعای اخیر وزیر آموزش و پرورش و همچنین رئیس کمیسیون آموزش مجلس درباره عدم اجرای سند ۲۰۳۰ و از طرفی اظهارنظرهای کارشناسان مسئولان و کارشناسان حوزه آموزش و پرورش موجب ایجاد سوالات و ابهاماتی درخصوص اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور شده است.
برنامه این هفته به اضافه مستند همراه با پخش مستند «من عروسک کوکی نیستم» بود. پس از پخش مستند، جلسه نقد و بررسی با حضور رضوان حکیمزاده و مجتبی همتیفر برگزار شد.
کتاب «نقد علمی بر سند 2030» به همت حجتالاسلام سید محمدحسین راجی و همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گردآوری و منتشر شد.
در ادامه تخطئه پیدا و پنهان فرهنگ دفاع مقدس توسط برخی از نهادهای دولتی، این بار، یک شعر دفاع مقدسی در یکی از کتابهای درسی سانسور شده است!
نظریه اعتباریات علامه طباطبایی با وجود آنکه هنوز حقش به درستی ادا نشده و مهجور مانده است، یکی از نظریات فوق العاده مهم ایشان محسوب میشود و میتواند نقش کلیدیای را در شکلگیری تمدن نوین اسلامی بر عهده بگیرد.
«دستور کار 2030» کشتی نوح نجاتبخش نسل بشر از انقراض و «پایان تاریخ» نیست، بلکه، تداوم پروژه «غربیسازی» و نقشه راه جهانیسازی و حاکمیت سرمایهسالاری است.
فعال عرصه زنان با بیان این که سند 2030 در کشور تقریبا شروع شده و در حال اجرایی شدن است به معضلات جدی که حاصل از این سند دامن گیر جوانان خواهد شد، اشاره کرد.
دبیر شورای سیاستگذاری چهارمین کنگره بینالمللی علوم انسانی اسلامی گفت: نوع نگاه در بحث تحول علوم انسانی اسلامی، پروسهای و فرآیندی است و معتقد هستیم باید همه دیدگاهها در این مسیر مطرح شوند.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به شهروند جهانی که در سند 2030 آمده، گفت: ما انقلاب کردیم تا شهروند جهانی نباشیم. مولفه های شهروند جهانی باید تحلیل شود. ماهیت شهروندی ماهیت ارزش مدار است.