هاشمی در حاشیه بازدید از سیونهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران گفت: مجموعه انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان یکی از ارکان اصلی تربیت فیلمساز در کشور ما از دیرباز مرجع و پایگاه جوانان علاقهمند به فیلم کوتاه بوده است.
در صداوسیما که از بودجه عمومی ارتزاق میکند و تولیداتش بسیار بیشتر از سینما جلوی چشم مردم است، حیف و میل بودجه کاری نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت.
بعد از «گاندو» متنهای جاسوسی پلیسی به گروه بسیار بیشتر شده و مشخص است این کار تاثیر خود را گذاشته است؛ چنانچه بعد از «بانوی عمارت» فضا و تم قاجاری در متنهایی که به دست ما میرسد، تقویت شده است.
با حکم علی فروغی مدیر شبکه سه سیما، مهدی آذرپندار به عنوان سرپرست گروه فیلم و سریال این شبکه معرفی شد.
امانی فیلمساز گفت: با گذشت چند سال از جشنواره عمار از این لحن صریح و انتقادی فیلمها کاسته شده و این روند، روند خوبی نیست.
احمد مداحی گفت: با توجه به آمار آثار دریافتی در سالهای گذشته برای امسال پیشبینی دریافت حدود 30 هزار اثر را داشتیم که دریافت این تعداد از آثار ما را شگفتزده کرد و باعث شد روند داوری جشنواره طولانیتر شود.
در مورد «خانهی دختر» چه بگوییم که خدا را خوش بیاید؟! به نظرم این فیلم را این طور میتوان توصیف کرد: فیلمنامهاش به شدت دچار مشکل و رکیک است. اگر از این فیلم برداشتهایی مربوط به مسائل جنسی داشته باشیم، باید آن را بسیار موهن بدانیم، هر چند در غیر این صورت هم فیلمی غیر اخلاقی است.
«سینماروایت» در نخستین برنامه از فصل جدید خود، «ماه گرفتگی» را اکران، نقد و بررسی می کند.
آذرپندار گفت: فارغ از نگاه پروپاگاندا یا علیه حاکمیت به طور کلی به سینمای سیاسی توجهی نمیشود. گاهی به برخی فیلمها استقبال زیادی میشود و گاهی به برخی فیلمها توجهی نمیشود.
فیلم «ماه گرفتگی» که روایتگر داستانی دراماتیک و پلیسی درباره فتنه سال 88 است، فرم سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را پر کرد.
بهروز افخمی مجری و سردبیر برنامه هفت در ارتباط با دلایل حضور کمرنگ این برنامه در جشنواره مقاومت گفت: ما در هفت بنای خود را از ابتدا بر این گذاشتیم که همه جشنواره سینمای را پس از اتمام آن مورد بررسی قرار دهیم.
برنامه رادیویی سینمامعیار پنجشنبهها ساعت ۱۴:۳۰ از رادیو گفت وگو پخش میشود، برنامهای با اجرای سید امیر جاوید و تهیه کنندگی و سردبیری محمدجواد طالبی که سعی دارد ضمن پرداختن به مسائل اساسی سینمای ایران سطح آگاهی مخاطب از فیلمهای روی پرده را بالا ببرد.
شورای صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی در جلسه ۱۸ آبانماه خود با ۴ فیلمنامه موافقت کرد. اما نکته جالب در این فهرست 4 نفره حضور مهدی آذرپندار، جوان و فعال فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب به عنوان نویسنده فیلمی با موضوع فتنه 88 است.
آقای افخمی با وجود تجربه بالا در کارگردانی، در ساخت «روباه» یک مقدار دم دستی کار کرده است یعنی میتوانست با ظرافت و دقتی بیشتر، اثری درخشان تولید کند؛ اما به نظر میرسد ایشان یک مقدار عجولانه به سراغ سوژه رفتهاند.
موفقیت فیلم مدیون نوشته خوب و درواقع طراحی درست فیلمنامه است که خوب طراحی شده و بیننده را با خودش میکشد و نه کارگردانی آن!