به گزارش حلقه وصل، مرکز تحقیقات سازمان صدا وسیما نتایج نظرسنجی میزان مخاطبان این رسانه را در ماه مبارک رمضان اعلام کرده است.
بنا بر این گزارش، نتایج این نظرسنجی نشان داده است که برنامه «درسهایی از قرآن» عنوان بهترین برنامه گفتوگو محور را از آن خود کرده است.
این برنامه با اجرای حجتالاسلام محسن قرائتی بیش از ۳۰ سال است که از رسانه ملی پخش میشود و همچنان جزو پربینندهترین برنامههای تلویزیون محسوب میشود.
مرکز تحقیقات در تازهترین نظرسنجی خود درخصوص برنامههای تلویزیونی ماه مبارک رمضان اعلام کرد: ۸۴ درصد مردم در سراسر کشور بیننده برنامههای سیمای جمهوری اسلامی ایران اعم از سریال ها، فیلم های سینمایی، مسابقه، مستند، سخنرانی، گفتگو، ورزش و اخبار بوده و حدود ۶۹ درصد هم حداقل پای یکی از برنامههای ویژه ماه مبارک رمضان و سریالهای این ماه نشستهاند.
همچنین براساس این نظرسنجی حدود ۴۰ درصد از مردم برنامههای جمع خوانی قرآن کریم را از شبکههای مختلف سیما تماشا کردهاند که درمیان شبکههای مختلف شبکه سه بیشترین بیننده جمع خوانی قرآن کریم را داشته است.
۳۲ درصد از مردم نیز پای سخنرانیهای مذهبی تلویزیون در ایام ماه مبارک رمضان نشسته و حدود ۴۲ درصد هم شبهای قدر با تلویزیون قرآن به سرگرفتهاند.
میزان علاقمندان به جمع خوانی قرآن با تلویزیون و سخنرانیهای مذهبی در مقایسه با رمضان سال گذشته حدود هشت درصد افزایش یافته است.
اما مردم در میان سریال های رمضانی سریال برادرجان شبکه سه را بیش از دو سریال دیگر پسندیده و۴/۵۱ درصد بیننده این سریال بودهاند.
دلدار شبکه دو با ۸/۳۸ درصد، از یادها رفته شبکه یک با ۵/۳۳ درصد و پایتخت ۵ که به صورت تکراری از شبکه یک سیما پخش میشد هم با ۶/۳۱ درصد در رتبههای بعدی پربینندهترین سریالهای رمضانی قرار گرفتهاند.
میزان مخاطب سریالهای رمضانی جدید امسال در مقایسه با سریال جدید سال گذشته حدود ده درصد افزایش یافته است.
در میان ویژه برنامههای افطار شبکههای مختلف سیما، دعوت از شبکه یک، هزارداستان از شبکه نسیم، هزار راه نرفته از شبکه دو، اختیاریه از شبکه پنج، ماه بهشت از شبکه قرآن و معارف سیما، یک شهر ضیافت از شبکه شما، ماه نشان از شبکه افق و معنای زندگی از شبکه چهار در رتبههای اول تا هشتم پربینندهترین برنامههای افطار قرار گرفتهاند.
ماه خدا از شبکه یک، ماه من از شبکه سه، خلوت انس از شبکه قرآن و معارف، خوان نیاز از شبکه دو، نسیم رحمت از شبکه شما، خلوتگه عارفان از شبکه پنج، ایوان خدا از شبکه افق و سحوری از شبکه چهار سیما نیز ویژه برنامههای سحری بودند که به ترتیب بیشترین مخاطب را جذب کردند.
در میان دیگر برنامههای گفتوگو محور سیما در ماه مبارک رمضان نیز درسهایی از قرآن حجت الاسلام و المسلمین قرآئتی که یکی از قدیمیترین برنامههای این شبکه است در جایگاه نخست از منظر میزان مخاطب قرار گرفت.
بعد از درس هایی از قرآن هم، جشن رمضان از شبکه پنج، شبهای شیدایی از شبکه دو، نسیماه از شبکه نسیم، این شبها از شبکه یک، یاد خدا از شبکه قرآن و معارف و ضیافت از شبکه چهار سیما بیشترین مخاطب را پای برنامههای خود نشاندهاند.
منبع: فارس