سرویس حاشیهنگاری: مهدی کرمپور کارگردان و فیلمنامهنویس سینمای ایران است که با ساخت فیلمهای کوتاه داستانی و مستند آغاز کرد و در کنار آن حضور فعالی نیز در مطبوعات داشت.
او که مدتها رياست شوراي صنفي نمايش را برعهده داشت، در سال 90 با ساخت فیلم «پول چوبی» نشان داد که بغض فروخوردهای از جمهوری اسلامی به دل دارد که بعد از فتنه 88 مجالی برای بیان کردن آن یافته بود.
«پل چوبی» او، ماجرای کهنه سربازهای فتنه 78 است و تازهکاران فتنه 88 است که مرثیهای تمام عیار بر فتنههای به سرانجام ننشسته و دعوت کننده به فتنههای آینده است. فیلمی که در زمان اکران نیز حواشی بسیاری داشت و به خاطر حمایت صریح فیلم از فتنه 88 جنجالآفرین شده بود.
کرمپور که ید طولایی در نگارش نقدهای تند و تیز دارد، در اتفاقات مختلف دست به قلم شده و هربار به بهانهای سعی کرده تا تفکرات لیبرالش را به رخ بکشد که یکی از معروفترین آنها نامه توهینآمیز او به مرضیه برومند کارگردان با سابقه سینما در دفاع از ازدواج مهناز افشار با محمدیاسین رامین و ماجرای مهریه نجومی این هنرپیشه سینما بود.
حالا آقای کرمپور در یکی دیگر از اظهار فضلهای خارج از عرف خودشان در سفری که به کشور آلمان داشتهاند، عکسی غیراخلاقی از یکی از طراحیهای نقش بسته بر دیوار برلین گرفتهاند و در کمال بیشرمی آن را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کردهاند.
بهانه او برای انتشار این عکس نمایش یکی از جاذبه هاى توريستى برلین است. او در توضیح علت انتشار این عکس گفته است: «در حالى كه بر قسمت غربى ديوار برلين، مردم سراسر نقاشى گرافيتى كشيده بودند، در قسمت شرقى سربازان و گشتىها اجازهى هيچ خطى را بر ديوار نمىدادند.
اما امروز #east_side_gallery ديدنىترين جاى برلين است. هنرمندان اروپايى بر ديوارهى شرقى بزرگترين گالرى جهان را آفريدهاند. اين نقاشى عكس معروفى ست كه رهبر دو حزب برادر كمونيست؛ لئونيد برژنف(رهبر شوروى) و اريش هونكر(آخرين رهبر آلمان شرقى) به قصد روبوسى، ناخواسته و از سر هيجان به چنين وضعى دچار مىشوند. عكاس زيرك به موقع لحظه را ثبت كرده و حالا جزو جاذبههاى توريستى بر ديوار جاودانه شده.
زير تصوير نوشتهاند: بوسهى مرگ»
گویا آقای کرمپور فراموش کردهاند که باورهای اعتقادی مردم جامعهشان چگونه است و شبکههای اجتماعی محل مناسبی برای این گونه شوخیهای زننده و رکیک نیست.