به گزارش حلقه وصل، چند هفتهای است که پویش «بخون، قهرمان شو» با محوریت رمان «جام جهانی در جوادیه» نوشته داود امیریان در راستی ترویج فرهنگ کتابخوانی با شعار قابل اعتماد بودن نوجوانان با حمایت مرکز اوج کودک و نوجوان، مستند مسابقه فاز، فدراسیون فوتبال، انتشارات قدیانی، شبکههای امید و دو سیما، ستاره اول، مرکز رسانهای شیرازه، مسابقه تلویزیونی «فرمانده»، قرارگاه جهاد فرهنگی حنیف و اپلیکیشن طاقچه به راه افتاده است و با معرفی کاراکتر اصلی این کتاب یعنی «سیاوش» به دنبال موج آفرینی و معرفی یک شخصیت کنشگر و تاثیرگذار به مخاطب نوجوان است.
به همین مناسبت به سراغ محمدجواد صدوقی مدیرعامل ستاره اول رفتیم تا نظر وی را در خصوص علت حمایت مالی از این پویش جویا شویم.
محمدجواد صدوقی فعال حوزه ارتباطات مهمترین هدف از حضور شرکت های خدماتی و صنعتی در حوزه فرهنگی را مسئولیت اجتماعی آنها دانست و اظهار داشت: شرکتهای خدماتی و صنعتی به دلیل اینکه یکی از ارکان اقتصادی کشور هستند، در قبال تولید ثروت صورت گرفته مسئولیت اجتماعی و فرهنگی نیز دارند و میباید در این حوزه ها نیز که امور عامالمنفعه تلقی میشود سرمایهگذاری کنند.
وی در خصوص پویش «بخون قهرمان شو!» که با حمایت یکی از شرکتهای مخابراتی انجام می شود، گفت: در این ایام که توجه اکثریت مردم به جام جهانی فوتبال و حواشی آن است، ما تلاش کردیم با راهاندازی پویش مطالعه کتاب «جام جهانی در جوادیه» از این موقعیت استفاده کنیم و مسأله کتابخوانی را در میان نوجوانان ترویج نماییم.
صدوقی در خصوص اهمیت شخصیتسازیهای بومی برای تربیت نسلی ایدهآل اظهار کرد: نکته مهمی که در این پویش به ذهن من میآید، حضور شخصیتهایی جذاب برای نوجوانان در متن کتاب است. حضور این شخصیتها به نوجوانان کمک میکند تا با قهرمانان بومی ارتباط گیرند.
مدیر شرکت مخابراتی ستاره اول در پایان اظهار داشت: شخصیت اصلی این کتاب که سیاوش نام دارد، نماد تعصب، سختکوشی و غیرت است و همین شخصیت میتواند برای نوجوانان ما الگو باشد. زیرا مهم است که همه بدانند رسیدن به مراحل بالا و جایگاه شایسته نیازمند تلاش و ممارست و سخت کوشی است.