به گزارش حلقه وصل به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتابهای درسی، نظارت نظام مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، در همه دورهها، اعم از عادی، استعداد درخشان و دانش آموزان با نیازهای ویژه، از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com به دو شیوه فردی و گروهی و برابر جدول تقویم زمانی اعلام شده صورت خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش؛ با توجه به شرایط پیش آمده و وضعیت فعلی واحدهای آموزشی، سعی شده است از شیوههای منعطف برای ثبت سفارش کتابهای درسی استفاده شود. به همین منظور مخاطبان میتوانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام کنند.
در شیوه فردی، والدین دانش آموزان میتوانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دورهای دانش آموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه، بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند. در شیوه گروهی، مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتابهای درسی سامانه مذکور مراجعه و به صورت جمع، نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام نمایند.
والدین یا مدیران مدارسِ دانش آموزان پایه آمادگی تکمیلی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیشحرفه ای استثنایی، دانشآموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفهای و کاردانش) و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفهای استثنایی؛ از امروز ۲۲ فروردین لغایت ۲۲ خردادماه، اقدام به ثبت سفارش کتابهای درسی نمایند و دانش آموزانی که به هر دلیل، اعم از تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر یا جابجایی محل تحصیل خود، خواستار اصلاح سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باشند، برای اصلاح سفارش قبلی خود میتوانند پس از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل از تاریخ ۱۲ تیرماه تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، اقدام کنند.
همچنین، ثبت نام و سفارش بسته آموزشی دانش آموزان پایه آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی) و پایه هفتم متوسطه اول عادی، پیشحرفهای استثنایی و دانشآموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفهای استثنایی، از تاریخ ۶ تیرماه ۱۴۰۰ صورت خواهد گرفت.