سرویس معرفی: نخستین نشست هیئت اندیشه ورز موسسه راهیان کوثر در مجتمع نبی اکرم(ص) با سخنرانی سردار عزیزی و حسن رحیم پور ازغدی برگزار شد .
در ابتدای این مراسم مدیر موسسه راهیان کوثر در سخنانی ضمن تبریک ایام دهه کرامت با اشاره به برگزاری اولین نشست هیئت اندیه ورز موسسه راهیان کوثر گفت که اعضای این هیئت در راستای اجرای تکالیف و وظایف دینی و انقلابی شان نخستین جلسه این مجموعه را با عنوان رسالت معلم در طراز انقلاب اسلامی برگزار کرده اند .
سردار عزیزی در ادامه با اشاره به تدوام سلسله جلسات هیئت اندیشه ورز این موسسه بیان کر که جلسات این هیئت به صورت ماهیانه در حوزه فرهنگ تعلیم و تربیت برکزار خواهد شد .
وی خاطر نشان کرد ما بر این باور هستیم که نظام تعلیم تربیت نقش مهمی در تربیت نسل های آینده انقلاب اسلامی دارد و در همین راستا نسل آینده انقلاب اسلامی و مدرسه باید دارای ویژگی هایی باشد تا به طراز انقلاب اسلامی برسد .
مدیر موسسه راهیان کوثر با برشمردن ویژگی های دانش آموز طراز انقلاب اسلامی اولین ویژگی دانش آموز طراز انقلاب اسلامی ایمان به اسلام و آرمان های متعالی انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت که اگر ما نتوانیم این کاری کنیم تا این اتفاق در دانش آموزان رخ دهد کار بزرگی نکردیم .
عزیزی در ادامه دوم شاخصه تربیت یافتگان این مدارس را شجاعت و ثبات قدم در برابر نظام سلطه دانست و بیان داشت که ما نیاز به تربیت نسل هایی هستیم که مصداق آیه شریفه فاستقم کما أُمرت باشند .
وی در ادامه خطاب به اعضای هیئت اندیش ورز موسسه راهیان کوثر گفت اگر تربیت یافتگان شما آگاه و بصیر نباشند کار مهمی صورت نگرفته و دیگران هم می توانستند
مدیر موسسه راهیان کوثر در ادامه شاخصه های تکلیف محوری دشمن شناسی و زمان شناسی ، مسئولیت پذیری و مشارکت جو بودن و دارا بودن فضایل اخلاقی همچون ایمان، تقوا ،عفت،صداقت،حکمت باشند .
عزیزی همچنین ظلم ستیزی و کارآمدی و روحیه کارآفینی را از دیگر ویژگی هایی دانست که دانش آموزان تربیت یافته این موسسه باید داشته باشند .
وی در بیان ویژگی های مدرسه مطلوب در افق 1404 اضافه کرد مدرسه باید تجلی گر فرهنگ و اندیشه اسلامی و کشف کننده استعداد های نهفته ذاتی انسان باشد .
مدیر موسسه راهیان کوثر در ادامه بیان کرد مدرسه باید تامین کننده نیاز های فردی و اجتماعی بوده و دارای مدیرتی برخوردار از
مبتنی بر رویکرد نقدپذیر و مشارکت جو باشد .
عزیزی در سخنان پایانی خود تربیت انسان موحد را یک وظیفه مهم امروز مدرسه دانست .