سرویس حاشیه نگاری: پوستر سه بعدی با نام «دارا و سارا» برای ارسال به تیم والت دیزنی طراحی شد. این تصویر به تایید استودیو والت دیزنی سه بعدی در کالیفرنیا آمریکا رسید.
امید اسدی با اعلام این خبر عنوان کرد: پوستر سه بعدی با نام «دارا و سارا» برای ارسال به تیم والت دیزنی طراحی کردم که این تصویر به تایید استودیو والت دیزنی سه بعدی در کالیفرنیا امریکا رسید.
وی افزود: در این پوستر سعی کردم تا با حفظ سبک والت دیزنی پوستری از جنس ایرانی طراحی کنم که وقتی ان را به استودیو والت دیزنی فرستادم مورد تایید کارمندان دیزنی واقع شد.
امید اسدی در مورد فعالیت هنری خودش در سه بعدی پرداخت: عکاسی و فیلمسازی سه بعدی را در سال 1386 شروع کردم و حدود 10 سال است که در این زمینه فعالیت می کنم و طراحی اولین انیمیشن سه بعدی پرسپکتیو ایران و اختراع فیلترهای سه بعدی و ... در کارنامه هنری خودم دارم که با یک سرچ ساده در اینترنت می توانید انبوهی از کارهای من را بیابیید.
چند نسل از حدود 60 سال پیش تاکنون با کارتون های زیبای والت دیزنی خاطره دارند و شاید سالیان آینده نیز این جاذبه از بین نرود. شاید نوجوانان امروز به ذهنشان هم خطور نکند که کارتون سیندرلا حدود 75 سال پیش تولید شده است. در طی این سال ها ده ها بار این کارتون ها با شکل های جدید، پوستر و بسته بندی تازه به بازار عرضه شده اند اما دیدن اولین پوستر این کارتون ها نیز جذاب است.
چند نکته در یک پوستر تاثیرگذار :
«توجه کردن»
شما در ابتدا باید در مورد عکس ها و یا طرح های گرافیکی که قصد استفاده از آنها را دارید تصمیم گیری کنید. برخی از طراحان ترجیح می دهند از تصاویر گرافیکی زیاد استفاده کنند، که حتی گاهی باعث تخریب تخیلات و تصورات آنها نسبت به آنچه در مورد طرح نهایی پوستر در ذهن داشته اند می شود.
«پوستر را ساده طراحی کنید»
شما ایده های خود را بواسطه رنگ ها و عناصر گرافیکی و متن به تصویر می کشید، اما به یاد دشته باشید که بکار بردن حجم زیادی از متن در پوستر اصلا ایده خوبی نیست.
«استفاده هوشمندانه از رنگها»
توجه به رنگ بندی پوستر اهمیت زیادی دارد. اگر قبلا چیزی در مورد تئوری رنگ نمی دانستید توصیه می کنم آن را یاد بگیرید. برای تکمیل رنگ بندی ها از تخیلات و قوه تصور خود استفاده کنید.
«مختصر و مفید بودن از دیگر مواردی است که در طراحی پوستر باید رعایت شود»
اسدی در خصوص تصویر برداری و عکاسی سه بعدی اضافه کرد : اگر نخواهیم به صورت تفریحی به موضوع سه بعدی استریوسکپی نگاه کنیم هر تصویر سه بعدی باید دارای پیام و مفهوم باشد که این کار در دست مشاوران کارامد و فیلمسازان و کارگردان با دید گرافیست سه بعدی می باشد.
اسدی در پایان درباره اخرین پروژه کاری خود اظهار کرد: اخرین پروژه من ، در مورد کارگردانی و فیلمسازی سه بعدی بدون نیاز به عینک می باشد که در این مورد توانسته ام به نتایجی برسم و در حال حاضر در حال تدوین این نوع کلیپ ها و تصاویر برای تلویزیون های هوشمند و سه بعدی هستم.