مصطفی کیایی همواره دغدغه های اجتماعی را مطرح می کند و به دنبال انگیزه های نامناسبی که سال هاست در سینمای ما وجود دارد مثل تابو شکنی و ... نیست و از این نظر تلاش های او در عرصه سینما قابل تقدیر است. اما برای پرداخت داستان هایش عجله می کند و سطحی با موضوعات مهمی که انتخاب می کند مواجه می شود. اقیانوسی به عمق یک وجب بهترین تعبیر برای فیلم های کیایی است. مطرح کردن موضوعات متعدد اما بسیار سطحی.
سومین روز از جشنواره سی و ششم فیلم فجر برای اهالی رسانه با نمایش فیلم «چهارراه استانبول» در پردیس ملت آغاز شد. جدیدترین اثر مصطفی کیایی که باز هم مانند تجربه «بارکد» از زوج بهرام رادان و محسن کیایی در کنار سحر دولتشاهی استفاده کرده بود، ریتم تندی دارد و مثل آثار قبلی کارگردان قصه تعریف میکند. یک داستان سر راست که کیایی هوشمندانه آن را با حادثه پلاسکو گره میزند و باز هم غافلگیری خاص خودش را در پایان کار لحاظ میکند.