امام مرکز اسلامی هامبورگ با اشاره به اتهامات برای تعطیلی این مرکز گفت: اگر قرار باشد که بر اساس قانون داوری شود، هیچ دلیل موجهی برای تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ وجود ندارد.
نویسنده کتاب «ایستگاه خیابان روزولت» میگوید: متأسفانه در جامعه ما تاریخ شفاهی و خاطرهگویی حاکم است. انگشت اتهام به سمت مراکز سندپژوهی، تاریخنگاری و فرهنگی کشور است که باید مستندنگاری را انجام دهند.
رهبر انقلاب تابستان ۱۴۰۱ ضمن بازخوانی وقایع دهه ۶۰ فرمودند: «خدای سال ۶۰، همان خدای امسال است؛ خدای دورانهای سختی و دورانهای گوناگون یکی است.»
جریان لیبرال در ایران که پیش از سرنگونی رژیم پهلوی در پی حفظ سلطنت بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همه همّ خود را مصروف جلوگیری از تاسیس یک نظام اسلامی کرد و در این مسیر هیچ ابایی نداشت که خواسته خود را بر جمهور مردم تحمیل کند.
چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زمزمههای پایان دوران استبداد و استعمار در ایران بالا گرفته بود و انقلابیون تحقق اهداف خود را نزدیکتر می یافتند. در چنین شرایطی مسأله نگارش قانون اساسی نظام جدید توسط دکتر حبیبی مطرح شد و امام نیز دستور نگارش آن را دادند.(1)
داشتیم مات و مبهوت به ساختمان اداره که حالا چیزی جز تلی خاک از آن باقی نمانده بود، نگاه میکردیم که هواپیماهای عراقی دوری زدند و برگشتند و این بار شروع به رگبار بستن مردم کردند. آنقدر ارتفاع هواپیماها کم بود که ما میتوانستیم چهره خلبانهایشان را ببینیم! روز دوم مهر، 26 چهره فرهنگی آبادان شهید شدند؛ ازجمله «صمد صالحی»، رئیس اداره آموزش و پرورش که حکم ریاستش توسط شهید رجایی(وزیر وقت آموزش و پرورش) امضا شده بود.
قسمت جدید «تارکد» یک ماجرای نفوذ را در پرونده فرار بنی صدر واکاوی می کند.
بهرغم آن حجم از اقدامات رسانهای و تبلیغ و هزینه از ۸۸ میلیون ایرانی در همه پنج ماه حدود ۴۰۰ هزارنفر (با تکراریها) به میدان آمدند و طبیعی بود که برای انقلاب چنین عددی ره به جایی نخواهد برد.
مجموعه مستند «تارکد» در قسمت هفتم خود پرونده فعالیتهای سیاسی ابراهیم یزدی را مرور میکند.
به بهانه روز ملی سینما و یکسالگی حوادث فتنهگون سال گذشته که با موضوع زن و حجاب کشور و جامعه را تحتالشعاع خود قرار داد و هزینههای بسیاری به کشور وارد ساخت، بد نیست به سیاستگذاری فرهنگی هنری ج.ا.ا و تجربه عملکرد آن نسبت به سینماگران کنشگر برای انقلاب اسلامی و منافع کشور و مردم نگاهی بیاندازیم.
رهبری میفرمایند: انقلاب اسلامی با کودتا به وجود نیامد. این انقلاب بهوسیله مردم به وجود آمد؛ با عزم مردم، با نیروی انقلاب مردم، با ایمان مردم به وجود آمد.
کارگردان مجموعه مستند «تارکد» گفت: در حدود پنج سال اخیر تلاشهایی شده تا روایتهای غیرمستند درباره امیرانتظام شکل بگیرد که اگر به آن بهصورت مستند پرداخته نشود، امکان دارد این تصور بهوجود بیاید که جمهوری اسلامی به مجموعهای از آدمها ظلم کرده است.
مهدی کوچکزاده در کتاب «بررسی تئوری قیام لله» میگوید: متأسفانه جریانی منحط، خصوصاً در سالهای اخیر ایجاد شده است که سعی دارد همه خوانشها از دین و همه شیوههای مسلمانی کردن را یک کاسه کند و یکسان جلوه دهد.
ایران امروز الگوی آزادگان جهان و رکورددار پیشرفتهای علمی و فنی در همه حوزههای دانش بشری است و شجاعانه در پرتو رشادت جوانان خود سینه به سینه آمریکا ایستاده است.
امروز ما دولتی داریم که بزرگترین دغدغهاش رسیدگی به امور مردم و حل مشکلات جامعه است. دولت رئیسی در مسیر کاهش فاصله دولت به ملت توفیقات خوبی به دست آورده است. مجلس انقلابی در این مسیر یار دولت بوده است.
نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی، با حضور در اردوگاه تربیتی الزهرا(س) تهران، در جمع دانشآموزان حاضر در اردو «مکتب عشق» مرکز دانشآموزی موسسه فرهنگی شهید بهشتی اصفهان حاضر شد و ضمن سخنرانی به سوالات برخی از دانشآموزان پاسخ داد
برای کار فرهنگی تمیز باید صحنه و میدان را خوب شناخت. اگر میخواهید افسر این جنگ نرم باشید باید میدان را بشناسید. کسی در این میدان پیروز است که صحنه را او تعریف کند وگرنه حرکت او منفعلانه خواهد بود. کسی موفق خواهد بود که میدان را بشناسد. هم میدان را باید شناخت، هم باید دانست طرف مقابل چگونه میخواهد صحنه را تعریف کند.
سلسله نشست های بازخوانی وقایع و بازشناسی شخصیت های انقلاباسلامی در مشهدمقدس برگزار و سومین نشست بامحوریت شهید بهشتی امروز 23 مردادماه برگزار خواهد شد.
برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبههی انقلاب، نسبت به غیرانقلابیها، ملایم و منعطف و مداراییاند اما انقلابیهای اصیل را بهشدت، طرد و نفی و سرکوب میکنند. اگر اینان به انقلابیهای اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکردهاند، ولی اگر انقلابیهای اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسستآفرین و وحدتشکن هستند.
کتاب «تشکیلات بهشتی»، به قلم محسن ذوالفقاری، توسط نشر معارف به چاپ هشتم رسید.