«مرگ فروشنده» یک تراژدی مدرن است. تراژدیای که ضرورتهای دنیای مدرن، آن را رقم میزند، ضرورتها و اصطلاحاتی چون سرمایهداری، پول، بیکاری، توسعه، رفاه، پسانداز، قسط، بیمه عمر و… اصطلاحاتی که ما در سراسر نمایشنامه ردپاهایی پررنگ از آنها را میبینیم.
امین حیایی گفت: از بازی در هیچ فیلمی پشیمان نیستم و برای هر کدامشان دلیلی داشتم. بعد از «قلاده های طلا» مرا در سینما بایکوت کردند چون «قلاده های طلا» فیلمی ضدسبز بود. معتقدم این فیلم واقعیت ها را به تصویر کشید و من باخبرم این فیلم تایید رهبری را هم داشته است.