در جریان ثابت چند دهه نمایش اراذل، شهر در سیطره آبمنگلها، صادق کرده و علی خوشدست است با این تفاوت که در یاغی تغییر کار دادهاند و اینبار در قالب بهمنخان و اسی قلک ارائه میشوند.
بحران کرونا در سینمای ایران در حالی به مرز دوسالگی نزدیک میشود که در این بازه زمانی تنها ۶ فیلم موفق به عبور فروش خود از مرز یک میلیارد تومان شدهاند؛ میلیاردیهایی که هیچ یک برنده نیستند!
سکانسهای فیلم بشدت پراکندهاند، هیچ تداومی در سرگشتیهای موسی از سکانسی به سکانس نیست و این سکانسهای پراکنده، قابلیت اتصال روایی ندارند.
جز مهران مهام با کسی مشکل ندارم.به جای حساب و کتاب یک خانه به سعید آقاخانی دادند که کنار رودخانه و در طرحی افتاده که باید خراب شود!
مهدویان اینقدر شجاع نبود و این شجاعت نشات گرفته از اسپانسر مالی قدرتمند و دست پر قدرت امنیتی است که منجر به سینه سپر مهدویان میشود.
مشکل «عزتی» این است که در حوادث آبان ماه ساکت بود. بعد ازسقوط هواپیما فحشمان نداد. در جشنواره فجر امسال مشکی نپوشید. او هنوز نفهمید که اگر فحش بدهد، عزیزتر میشود.
جواد عزتی در شنای پروانه حرف جدیدی ندارد. او بازی متفاوتی رو نمی کند و از موقعیت های نابی که در این فیلم برایش پیش آمده و ممکن است حالا حالاها برایش اتفاق نیفتد، به خوبی بهره نمی برد.
در دومین روز جشنواره، باز هم فیلمی در موضوع همجنسگرایی نمایش یافت که برخلاف عامهپسند در روز اول، در حاشیه و زیرمتن نبود. بلکه به متن اصلی تبدیل شده بود
دومین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، ظهر یکشنبه با اکران و نشست خبری فیلم «شنای پروانه» با حضور عوامل این فیلم، آغاز شد.
ابراهیم ایرجزاد، کارگردان تابستان داغ،فیلم دوم او «عنکبوت» دربارهی قاتلی زنجیرهای است.درباره قاتل زنجیرهای و کودککشی فیلم بسازد و حال خوبی هم داشته باشد!
محمد تقی فهیم معتقد است توصیه رهبری در مورد «آتش به اختیار» در حوزه مستند سازی این است که این فیلمسازان منتظر دستور مدیران خنثی نباشند چرا که این نوع مدیران تنها در فکر کارکردن در چارچوب اداری کشور هستند و از برخی از مستندها وحشت دارند.
سینماروایت در یکصدوشانزدهمین برنامهی خود، فیلم مستند «آوانتاژ» را اکران، نقد و بررسی میکند.
قسمت اول برنامه «به اضافه مستند»، با حضور محمد کارت کارگردان مستند و بهروز افخمی کارگردان سینما به روی آنتن رفت.
خنده هایی که در سالن نمایش فیلم توسط مستند «بُرد_بُرد» شکل میگیرد به چیست؟! خنده به موقعیت یا خنده به آدمها؟!
جشنواره روح الله ساخت تیزر اصلی خود را به یکی از مستندسازان جوان و با استعداد دهه شصتی سینمای ایران سپرد.