یک کارشناس و منتقد سینما در پاسخ به این سؤال که آیا «ماجرای نیمروز» توانسته خلأ پرداخت به تاریخ معاصر را پر کند، بیان داشت: این اثرتوانسته آدمهای فیلم را باورپذیر دربیاورد و این به خاطر فرار ازدوقطبیسازی در فیلمهای سیاسی ایرانی است.
مجتبی امینی در برنامه «سینما معیار» رادیو گفتوگو بیان داشت: موضوع اصلی جشنواره فجر مشخص نیست و فقط اسمش مشخص است، محتوا هر سال تغییر میکند و میبینیم هرسال هر موضوعی جز انقلاب اسلامی حاکم میشود و این اتفاقی هست که مدیریت فرهنگی درست روی جشنواره نیست.
برنامه رادیویی سینمامعیار پنجشنبهها ساعت ۱۴:۳۰ از رادیو گفت وگو پخش میشود، برنامهای با اجرای سید امیر جاوید و تهیهکنندگی و سردبیری محمدجواد طالبی که سعی دارد ضمن پرداختن به مسائل اساسی سینمای ایران سطح آگاهی مخاطب از فیلمهای روی پرده را بالا ببرد.
هادی محمدیان گفت: اکران از چهارشنبه شروع شده و امیدوارم تا سه چهار روز آینده همه سینماهایی که قرار است فیلم را پخش کنند، توان اکران داشته باشند. ما مجموعا 57 سینما در اختیار داریم.
ساداتیان گفت: برخی آدم ها که وارد سینما شدهاند حاضر میشوند مراوداتی برقرار کنند که مواضعشان را تثبیت کنند، حاکمیت سینما این را رد میکند اما اینها روابط خصوصی برقرار میکنند که کسی مطلع نمیشود و وقتی این روابط به هم میخورد خبر آن پخش می شود.
برنامه این هفته سینمامعیار با موضوع «مستندنگاری عاشورا» و با حضور عبدالحمید قدیریان، امین قدمی و محمدعلی شعبانی برگزار شد.
این روزها حجتالله ایوبی پس از ماجرای حذف نام «فجر» به نظر میرسد چالش دیگری ایجاد کرده و باید پاسخگو باشد چرا تنها پس از گذشت چند روز از تاکیدات رهبر انقلاب نسبت به حرکت خزنده ضدانقلاب و تطهیر دوران طاغوت، به مستند «چنارستان» مجوز پخش در شبکه نمایش خانگی ارائه کرد!
آمریکا برای دمیدن تنفس مصنوعی به رویا و روحیه آمریکایی از جنازه یک کهنه سربازش نمیگذرد/ ساختن فیلم حماسی از جنگ عرضه میخواهد