شهبازی در نشست خبری گفت "اینها که میگویند فیلمنامه ضعیف است تدوین ضعیف است کارگردانی ضعیف است ارزش نقد رو پایین میاورند" و غیر مستقیم جایگاه خود را با استاد بی بدیل سینما - کوروساوا - قیاس کرد.
ایپ من پس از رویارویی سهمگین با فاشیسم آمریکایی در تماسی تلفنی در تلفن به دوست چینیاش میگوید «چمنهای این طرف حصار، چندان سبزتر از مال خودمان نیستند»
روابط عمیقاً دچار سردرگمی است و وجود برخی شخصیتها بهطور کلی هیچ کارکردی برای پیشبرد داستان ندارد.
فیلم سینمایی «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی از چهارشنبه اکران اینترنتی میشود.
بذر بیماری که در دهه 60، مرحوم عباس کیارستمی به تاسی از سینمای موج نو فرانسه در سینمای ایران کاشت، توسط فیلمسازانی از نسل بعد چون جعفر پناهی، پرویز شهبازی، بهمن قبادی و به ویژه اصغر فرهادی پرورش داد.
در بین فیلم هایی که در پنج روز گذشته از اکران های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینما گالری ملت دیده ایم شاید بهترین و جذاب ترین فیلم، فیلم خانم آبیار بود که چند پله بالاتر از کارهای قبلی بود، «شبی که ماه کامل شد» قصه ی عشقی است در دل نفرت و خشونت که خانم آبیار با توجه به سابقه درخشان در نویسندگی قصه اش را روان و جذاب روایت می کند. شبی که ماه کامل شد بخشی از تاریخ معاصر ایران است در میان یک گروه افراطی و تروریست که آبیار توانسته تصویری واقعی از چهره خبیث و شرور تکفیری ها نمایش دهد.
شهبازی در نشست خبری فیلم طلا با انتقاد از فضای نقد در شرایط فعلی سینما گفت: یک عده بچه مدرسهای بدون اطلاعات کافی دست به نقد از فیلمها میزنند که درست نیست.
اگر تاثیر بعضی آثار هنری بر انجام بزهها بررسی شود، ممانعت از انتشار آنها به یک مطالبه عمومی تبدیل می شود و هیچ نهادی اجازه نخواهد داد آثار قبح شکن رنگ پرده سینما را ببینند .
هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی، 4 فیلم «رگ خواب» ساخته حمید نعمتالله، «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی، «نفس» ساخته نرگس آبیار و «ویلاییها» ساخته منیر قیدی را برای بررسی در مراحل نهایی اعلام کرد.
هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی فهرست کوتاه 10 فیلمی را که برای بررسی بیشتر در نظر گرفته، اعلام کرد.
مجری سابق تلویزیون، بارها به اینکه همیشه و در همه حال پوشش چادر دارد، افتخار کرده بود اما بلافاصله پس از گرفته شدن آنتن از او، این پوشش را کنار گذاشت!
BBC فارسی در موضعگیری خود درباره سینمای ایران ضمن سیاهنمایی میگوید: «این نخستین باری نیست که وزارت ارشاد در مقابل فشارهای وارده از سوی اصولگرایان برای عدم اکران فیلمهای دارای مجوز تسلیم میشود. علیرغم تلاش کارگردان و تهیهکننده برای جداکردن حساب خود و فیلمشان از درگیریهای وزارت ارشاد و اصولگرایان، از چندی پیش زمزمههایی در مورد تحریم فیلم خانه دختر به دلیل محتوای ضدارزشی آن مطرح شد».
در این بین اما اقدام انقلابی و شایسته حوزه هنری در تحریم این فیلم هتاک، شایسته تقدیر است. توجه داشته باشیم که حوزه هنری نسبت به خیلی دیگر از نهادهای مسئول هزینه بیشتری را برای این عمل انقلابیاش میپردازد؛ چرا که مستقیما با جامعه هنری و سینمایی کشور ارتباط دارد.