تهیه کننده «روزگاری عشق و خیانت» با اشاره به تأثیرات یادآوری حوادثی چون شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر یک کشور انقلابی و اسلامی در تجدید روحیه انقلابی آحاد مردم گفت: میتوان با ابزار مختلف و در رأس آنها هنر و سینما پیام اینگونه فجایع را به مخاطبان و نسل های مختلف در بخش ملی و بین المللی به ویژه آن دسته از جوانانی که در زمان وقوع این حوادث حضور نداشتند، انتقال داد و از این طریق حداقل وظیفه خود را در قبال ارزشهای انقلاب انجام دهیم.
وی تصریح کرد: متأسفانه برخی مدیران فرهنگی به ویژه در حوزه سینما دغدغه ای برای تولید آثار با این محوریت نداشته و ترجیح می دهند تولیدات دوران حضورشان بر مسند فرهنگی هنری کشور، محدود به آثار منفعلی شود که نه علاقمندان به سینما را راضی نگه می دارد و نه اهداف نظام را دنبال می کند.
شمقدری گفت: این در حالیست که ساخت آثار استراتژیک بر اساس فرمایشات موکد مقام معظم رهبری مبنی بر الهام از موضوعاتی چون حوادث انقلاب، می تواند به خیلی از پرسش ها و نیازهای نسل جوان پاسخ دهد و بسیاری از ابهامات را مرتفع کند ولی مدیران سینمایی با ادبیات به ظاهر فاخر سعی می کنند این مفاهیم را به سخره بگیرند و آنها را سیاسی جلوه دهند، حتی تلاش می کنند به کل مفهوم تولید استراتژیک از حوزه سینما حذف شود!
این فعال حوزه سینما با تأکید بر اینکه هنرمندان دلسوز و دغدغه مند عرصه انقلاب باید تولید آثار سینمایی با تکیه بر حوادث و موضوعات مرتبط با انقلاب را جزو مطالبات اصلی خود از مدیران سینمایی بدانند بیان کرد: جالب اینجاست که در دولت فعلی علاوه بر اینکه تولید آثار انقلابی در حوزه بلند داستانی، مستند، کوتاه و انیمیشن توجه نمی شود، برخی با تصمیمات نابجای خود قصد حذف نماد انقلاب یعنی عنوان «فجر» از بخش بین الملل مهمترین جشنواره سینمایی کشور را هم داشته و برای آن هزاران دلیل بی منطق می تراشیدند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد مدیران دولت یازدهم با اهتمام ویژه به سینمای انقلاب، حمایت عملی از پژوهش و تولید پیرامون موضوعات مختلف و قابل توجه انقلاب به ویژه فاجعه شهادت رجایی و باهنر، این دو مسئول ارشد نظام جمهوری اسلامی را به عنوان اولویت های خود قرار دهند تا انشاءلله همه ما و در آن دنیا، پس از این دوران های کوتاه مسئولیت دنیوی، شرمنده شهدا و امام شهیدان نباشیم.