مهدی کلانتری مدیر عامل مؤسسه فرهنگی پژوهشی فرهنگ اول در گفت و گو با حلقه وصل در خصوص حضور در سومین نمایشگاه ایران نوشت گفت: مؤسسه فرهنگ اول مجموعه ای فرهنگی و پژوهشی است که در دو حوزه متفاوت فعالیت می کند.
وی افزود: فعالیت نخست ما در حوزه پخش لوازم التحریر کلیه برندهای ایرانی اسلامی است. در واقع ما در سایتی که با عنوان «فرهنگ اول» راه اندازی کرده ایم نمایشگاه مجازی نوشت افزارهای ایرانی- اسلامی هستیم.
کلانتری تصریح کرد: از ابتدای ورود برندهای ایرانی در تولید اینگونه نوشت افزارها ما در حوزه پخش وارد عمل شدیم ابتدا دو مجموعه در این زمینه وارد شدند و در حال حاضر هم که تقریباً 40 برند هستند این کار را ادامه می دهیم.
مدیرعامل فرهنگ اول ادامه داد: حوزه کاری دیگر ما که امسال در نمایشگاه نوشت افزار هم به نمایش گذاشته شد تحلیل و بررسی کارکترهای کارتونی و برخی شخصیت های فیلم هایی ست که کودکان ما نسبت به آن ها علاقه مند هستند مثل باب اسفنجی، مرد عنکبوتی، بن تن و ... .
وی بیان داشت: در واقع ما تلاش کردیم در سومین نمایشگاه نوشت افزار خانواده ها و کودکان را با هویت واقعی اینگونه کارتون ها و فیلم ها آشنا کنیم و به نوعی آسیب شناسی صورت گیرد تا افراد با مشاهده این بیوگرافی ها متوجه خطرات و آسیب های اینگونه برنامه ها شوند.
کلانتری ضمن اشاره به اینکه تا کنون 15 بیوگرافی توسط این مؤسسه انجام شده است اضافه کرد: در تلاش هستیم که 20 کارکتر دیگر را نیز تا چند ماه اینده مورد بررسی قرار دهیم و خانواده ها را نسبت به این مسائل آگاه نماییم. در واقع بهتر است بگویم که ما وارد جنگ نرمی علیه کودکان شده ایم که کارکترهای کارتونی و برخی شخصیت های فیلم های غربی سربازان این جنگ هستند.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگ اول از اصفهان خاطر نشان کرد: به همین منظور در نمایشگاه نوشت افزار با ارائه ی 15 بیوگرافی از برخی کارکترهای کارتونی و سینمایی به دنبال آگاهی بخشی به خانواده ها و فرزندان آن ها بوده ایم. اینطور بگویم که اصل قضیه حرکت به سمت نوشت افزار ایرانی- اسلامی نیز آسیب های همین کارکترها و اثرشان بر کودکان بوده است.
وی افزود: درواقع باید توجه داشت که لوازم التحریر، بازی ها و انیمیشن ها تیرهای سربازان این جنگ نرم هستند و ما نباید تیرهای آن ها را در بازار مصرفمان تأمین کنیم. اگر تولید کننده ما بخشی از تولید خود را به معرفی کارکترهای ایرانی و اسلامی اختصاص دهد و مردم هم از این برنامه استقبال کنند قدر مسلم طی پنج سال بازار خرید خانواده ها در دست تولیدات داخلی قرار خواهد گرفت و ما می توانیم در مقابل این جنگ نرم ایستادگی نماییم.