سید حسین سبزواری کنشگر فرهنگی درباره راهاندازی این بازارچه محلی به حلقه وصل گفت: این رویداد اقتصادی به صورت هدفمند و با محوریت اقتصاد در یکی از محلات آسیب پذیر شاهرود راه اندازی شد.
وی تصریح کرد: با توجه به دغدغههایی که در حوزه اقتصادی وجود دارد مبنای فعالیت مجریان این طرح بحث اقتصاد اسلامیست و برای استارت کار فعالیت خود را از یک بازارچه شروع کردیم که به مدت ۱۰ روز راهاندازی شد و از افرادی که تولیداتی داشتند دعوت کردیم تا محصولاتشان را در این محله عرضه کنند .
این کنشگر فرهنگی ادامه داد: نیت ابتدایی مان در اجرای این طرح گفتمان سازی و ایجاد دغدغه در حوزه اقتصاد بود و به فعالیت خود تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهیم داد
وی با اشاره به پایان کار این بازارچه پس از ۱۰ روز، یادآور شد: برنامه ما استفاده از این سازه در ماه مبارک رمضان است و به زودی فعالیت مجدد این بازارچه استارت خواهد خورد.
سبزواری با اشاره به اینکه این ایده برای نخستین بار در شاهرود اجرا شد، اظهار داشت: بازارچه محلی با این رویکرد که یک رویداد چند مرحله ای را تعریف کند برای نخستین بار در سطح کشور تعریف شده است.
این کنشگر فرهنگی تصریح کرد: مجریان استارت این رویداد اقتصادی، نام این کار را کلینیک کسب و کار گذاشتند و در بحث توانمند سازی و دغدغهمندسازی این طرحی مشابهی در سطح کشور نداشت
سبزواری اضافه کرد: تلاش ما این است که از ظرفیت مکانی این بازارچه برای اجتماعات بهره بگیریم و فضای تبلیغاتی در ماه مبارک رمضان نیز با رویکرد اقتصادی است.
وی خاطرنشان کرد: در اجرای این رویداد اقتصادی قرارگاه تحول اجتماعی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مشارکت داشتند.