به گزارش حلقه وصل، این کراس اوور که در اواسط تابستان معرفی شد، اکنون در خط تولید قرار دارد و به زودی به فروش میرسد. این خودرو تا کنون تنها در کشور چین ارائه شده اما برنامههای بزرگی در ارتباط با تسخیر بازارهای خارجی دارد. بر اساس اطلاعات اولیه، تولید مدل وان به زودی در هند آغاز میشود و این خودروها به انگلستان و بعدها به قاره اروپا عرضه خواهند شد.
ام جی وان بر اساس پلتفرم جدید مدولار سیگما که سایک برای همه برندهای خود از آن استفاده میکند، تولیده شده است. این امر این امکان را میدهد که فاصله بین دو محور در محدوده ۲۶۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی متر قابل تغییر باشد و از ۱۵۶۰ تا ۱۷۰۰ میلی متر اندازه داشته باشد.
انواع مختلفی از سیستم تعلیق عقب، واحدهای قدرت هیبریدی و بنزینی (یک پلت فرم جداگانه برای وسایل نقلیه الکتریکی وجود دارد) و همچنین مجموعهای از سیستمهای الکترونیکی مدرن برای این پلتفرم وجود دارد. اولین مدل ارائه شده طبق این پلت فرم، مینی ون رووی iMax۸ نام دارد و ام جی وان دومین مدل ارائه شده بر این اساس است.
ام جی وان بین کراس اوورهای ۴۳۲۳ میلی متری ام جی ZS و کراس اوورهای ۴۶۱۰ میلی متری پایلوت قرار گرفته است. این خودرو عملاً مشابه فولکس واگن تیگوان است که دارای ۴۵۷۹ میلی متر طول، ۱۸۶۶ میلی متر عرض و ۱۶۱۷ میلی متر ارتفاع است. فاصله بین دو محور نیز ۲۶۷۰ میلی متر است.
طراحی بدنه کراس اوور در مدل ام جی، سبک تازهای به خود گرفته که ویژگی اصلی آن مربوط به جلوه پنجرهای عریض رادیاتور میشود که به سمت پایین متمایل و از نظر بصری با بخشهای جانبی سپر ترکیب شده است.
دو نسخه از این مدل ارائه شده است که از نظر مدل و حالت متفاوت هستند و با حروف یونانی α و β مشخص میشوند. کراس اوور آلفا جوانتر است و از جلوپنجرهای خاص و دکوراسیون داخلی با رنگهای متضاد (از جمله کمربندهای ایمنی رنگارنگ) برخوردار شده است. نسخه بتا به سبک محافظه کارانه تر و با فضای داخلی تیره طراحی شده است. در عین حال، همه کراس اوورها دارای چراغهای دیودی و پوشش برجسته روی ستونهای عقبی سقف هستند. قطر چرخها نیز به ۱۸ یا ۱۹ اینچ میرسد.
تقریباً هیچ دکمه آنالوگی در کابین وجود ندارد و در جلوی راننده یک پنل منفرد با قطر کلی ۳۰ اینچ قرار گرفته که بخشهای جانبی آن با زاویه کم چرخانده میشوند. صفحه نمایش ابزار مرکزی و صفحه نمایش لمسی سیستم رسانه هر کدام ۱۲.۳ اینچ هستند (البته ابزارها در پیکربندی اولیه آنالوگ هستند). سمت چپ نیز شاهد یک صفحه لمسی خواهیم بود که دکمه کنترل چراغها، آینهها و قفل مرکزی را در اختیار دارد.
از تجهیزات به کار رفته در داخل خودرو میتوان به چرم، صندلیهای برقی جلو، سقف پانوراما، سیستم صوتی یاماها و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد. حجم صندوق عقب برای کراس اووری با این اندازه بسیار کم است و تنها ۳۳۶ لیتر در حالت عادی و ۱۱۲۰ لیتر در حالت تا شدگی صندلیهای عقب جا دارد.
تمام نسخههای کراس اوور ام جی وان دارای سیستم تعلیق مستقل در عقب هستند، اما تنها با سیستم دیفرانسیل جلو ارائه میشوند. در زیر کاپوت یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری از خانواده جدید مگا تک با حالت تزریق مستقیم، دو شیفتر فاز و توربوشارژر هانیول با قدرت ۱۸۱ اسب بخار و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور قرار دارد.
همچنین این خودرو دارای گیربکس CVT است که با همکاری بوش ساخته شده است. این گیربکس دارای تسمه تایم فولادی است و برای گشتاور ورودی ۳۲۵ نیوتن متر طراحی شده است. طبق تصویر برند ام جی، حالت رانندگی سوپر اسپرت با یک دکمه بزرگ روی فرمان فعال میشود.
تاکنون تنها کراس اوورهای ام جی وان آلفا با قیمت ۱۷ هزار تا ۲۲ هزار دلار قابل سفارش هستند. نسخه بتا نیز سال آینده به نمایندگیها خواهد رسید.
منبع: خودروبانک