به گزارش حلقه وصل، فورد ماوریک و هیوندای سانتا کروز آغازگر بخش پیکاپهای کامپکت در ایالاتمتحده بودند. هردوی این پیکاپها در بازار از محبوبیت بالایی برخوردار شدهاند بهگونهای که سانتا کروز در آگوست امسال به خوشفروشترین خودروی بازار تبدیل شد و ماوریک هم بیش از ۱۰۰ هزار رزرو خرید داشته است. به همین دلیل، به نظر میرسد دیگر شرکتها هم به فکر ورود به این کلاس افتادهاند که یکی از آنها جنرال موتورز با پیکاپ کوچکی بر اساس شورلت تریلبلیزر است.
تریلبلیزر که در سال ۲۰۱۹ در قالب یک کراساوور کامپکت بازگشت، پلتفرم خیلی مناسبی برای این کار نیست زیرا پیشرانههای آن همگی سه سیلندر هستند که بهاندازهٔ فورد و هیوندای قدرت ندارند ولی این ماشین از لحاظ محبوبیت در بازار گزینهٔ مناسبی خواهد بود. جنرال موتورز تاکنون موفق به فروش ۸۰ هزار دستگاه از تریلبلیزر شده که برای یک کراساوور کامپکت رقم خوبی است اما آیا همین محبوبیت در نسخهٔ پیکاپ این خودرو هم ادامه پیدا خواهد کرد؟ پاسخ این سؤال به اعداد بستگی دارد.پیکاپی که بر اساس تریلبلیزر ساخته میشود باید قیمتی کمتر از ماوریک داشته باشد و در مصرف سوخت هم بتواند با آن رقابت کند.
مصرف سوخت ماوریک هیبریدی بهصورت ترکیبی ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است و قیمت پایهٔ آن از ۲۱,۴۹۰ دلار آغاز میشود. برای مقایسه، هماکنون قیمت پایهٔ تریلبلیزر از ۲۲,۷۹۵ دلار شروع میشود و کممصرفترین نسخهٔ آن با موتور ۱.۳ لیتری سه سیلندر بهصورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۷.۶ لیتر بنزین میسوزاند.بنابراین، اگر شورلت پیکاپ کوچکی را با قیمت حدود ۱۸ هزار دلار و مصرفی همسطح ماوریک ارائه کند، میتواند گزینهٔ جذابی باشد. البته همهٔ اینها فعلاً در حد شایعه و احتمالات هستند و باید تا زمان اعلام رسمی جنرال موتورز صبر کنیم.
منبع: پدال