سرویس حاشیه نگاری: هفتین روز جشنواره فیلم فجر با فیلم ساده و جمع و جور «جشن دلتنگی» پوریا آذربایحانی برای اهالی رسانه شروع شد. فیلمی که نقدی جدی دارد بر استفاده بیرویه از شبکههای اجتماعی از جمله اینستاگرام و ... که همین نگاه البته در نشست خبری هم مورد سوال خبرنگاران قرار گرفت و کارگردان جوان هم از نداشتن صفحه اینستاگرام شخصی خود گفت. آذربایجانی که تجربه موفق «اروند» را در کارنامه کاری خود دارد این بار به سراغ سوژهای اجتماعی رفته که البته نگاه سالمی به موضوع و پایان امیدوارکنندهای دارد.
در روزگاری که رامبد جوان «تگ استار»؛ اولین پلتفرم اختصاصی برای ارتباط بین کسب و کارها و اینفلوئنسرها را راه میاندازد و بچه معروفهای اینستاگرامی درآمدهای عجیب و غریبی از این راه کسب میکنند این فیلم کنایههای جالبی به برخی ریاکاریها دارد که آدمها پشت چهره اینستاگرامی خود چهرههای متفاوتی دارند.
نکته جالب نشست خبری هم این بود که تهیهکننده فیلم خبر از تغییر چند دیالوگ با پیشنهاد نمایندگان مجلس داد! قضیه از این قرار است که گویا برخی نمایندگان مجلس و مسئولین دولتی در روزهای اولیه جشنواره فیلم را دیدهاند و پیشنهاداتی برای بعضی دیالوگها داشتهاند که عوامل فیلم هم به این پیشنهاد جامه عمل پوشاندهاند.
پردیس سینمایی ملت در هفتمین روز از میزبانی جشنواره فیلم فجر میهمان ویژهای هم داشت. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میهمان ویژه هفتمین روز جشنواره بود که مهمترین قولش نظرخواهی از اهالی رسانه برای برگزاری جشنواره سال آینده بود.
دومین فیلم به نمایش درآمده در هفتمین روز جشنواره در پردیس ملت «هایلایت» اصغر نعیمی بود. فیلمی بسیار ضعیف با سوژهای دستمالی شده که به طرز عجیبی تمام عناصر فیلم بد است. از فیلمنامه و کارگردانی گرفته تا بازیگری و حتی طراحی لباس! فیلم قرار است یک اثر جدی اجتماعی باشد اما خندههای خبرنگاران و منتقدین در سالن خبر از اتفاق دیگری میدهد.
کارگردان فیلم که خودش از اهالی رسانه است و امسال با نوشتن نامه به وزیر ارشاد بیشتر هم معروف شده است در این فیلم نشان داد که نه نویسنده خوبی است و نه کارگردان خوبی و شاید بهتر باشد به همان کار منتقدی خویش بپردازد. گواه این ادعا واکنش خبرنگاران در نشست خبری به اظهار نظر یکی از اهالی رسانه و خوب دانستن فیلم است که با همهمه و خنده حضار همراه شد.
«ماهورا» حمید زرگرنژاد آخرین فیلم روز هفتم جشنواره در سینمای رسانهها بود. فیلمی در گونه سینمای دفاع مقدس که حادثهای تلخ و البته مهم را از دل تاریخ روزهای ابتدایی جنگ روایت میکرد درست مانند فیلم «تنگه ابوقریب» که درباره اتفاقی گمنام در روزهای پایانی جنگ بود.