
به گزارش حلقه وصل، یادداشت زیر به قلم سعید رجبی فروتن در سایت روزانههای سینمایی منتشر شده است:
از نکات قابل توجه در عرضه سریال «شهرزاد» و قسمتهایی که تاکنون از این مجموعه پخش شده است، آن است که در دی وی دی سریال کمترین آگهی و تبلیغ بازرگانی دیده میشود. بطوریکه سرمایهگذار بزرگ مجموعه (گروه سرمایهگذاری فاطمی) حتی از این امکان برای معرفی خدمات و کالاهای خود نیز بصورت ویژه اجتناب کرده است. در حالیکه انتظار می رفت برای جبران سرمایه گذاری سنگین صورت گرفته برای ساخت این مجموعه تاریخی، باکس های آگهی متنوعی در منوی محصول گنجانده شود و همانند سایر محصولات مشابه، بیننده ناگزیر از تماشا و تحمل آنها گردد، این اتفاق تا قسمت هفتم مجموعه اصلاً رخ نداد و تغییری در تصمیم سرمایه گذار و تهیه کننده مجموعه صورت نگرفت.
یک کارشناس مطلع در این زمینه معتقد است که احتمالاً سرمایه گذاران سریال با اطمینان از کیفیت اثر و افزایش شعاع مخاطبان مجموعه، بر آن هستند تا به مرور ارزش ریالی باکسهای آگهی خود را افزایش دهند و در ادامه این ظرفیت را در اختیار بالاترین پیشنهاد واصله قرار دهند.
«شهرزاد» در ادامه هم به جز درج یک دو آگهی فضای زیادی را به این کار اختصاص نداد. در میان آگهی هایی که در محصولات نمایش خانگی گنجانده می شوند، بیننده معمولاً امکان عبور از آنها را ندارد و اجباراً باید منتظر رژه تصویری آنها باشد. این به جز آگهی هایی است که در حین تماشای فیلم بصورت زیرنویس در چشم بیننده فرو میروند! خوشبختانه در مجموعه «شهرزاد» بیننده براحتی میتواند همین یک دو آگهی را نیز رد کند و به تماشای مجموعه بنشیند.
تجربه «شهرزاد» نشان داد که نمایش خانگی هنوز بستر و ظرفیت جذابی برای صاحبان آگهی نیست و یا آنکه قیمتهای پیشنهادی صاحبان آگهی برای تهیه کنندگان این رسانه، مبلغ درخور و دندانگیری نیست.