میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در گفتگو با حلقه وصل با تشکر از همه رسانهها و فعالان حوزه کتاب و نشر اظهار داشت: نکته اصلی تیزر سینمایی «دختر شینا» این است که روی پای خودش بوده است. یعنی این فیلم کوتاه تبلیغی بر مبنای اقتصاد خود کتاب طراحی شده است.
وی افزود: وقتی برای یک کتاب یک پویش و حرکت مردمی شکل می گیرد و از کتاب «دختر شینا» در 45 روز حدود صد هزار جلد خریداری می شود، این معنی را دارد که می تواند گردانه کار ترویجی و تبلیغی را حتی اگر از جنس یک پروداکشن سینمایی باشد را هم با خود همراه کند.
وی با بیان اینکه وقتی کتابی تنها هزار یا دو هزار نسخه فروش داشته باشد، قابلیت ذکر شده را پیدا نمی کند، اظهار داشت: در این مواقع جایگاه مجموعه هایی که به صورت تخصصی و حرفهای کار ترویج کتاب را بر عهده دارند و در عین حال به محتوا بیش از فرم فکر می کنند - مانند مرکز شیرازه - مشخص می شود. زیرا کتاب های خوب را پیدا می کنند و برای آن طراحی تبلیغی و ترویجی خوب انجام می دهند.
نیلی با تاکید بر ادامه این جنس کارها بیان داشت: با توکل به خدا به دلیل انگیزه های خوب بچهها و ذهن فعال آنها، شاهد ابتکارات زیادی در این مسیر خواهیم بود و ان شاء الله راه جدیدی برای کتاب خوب دیگر نیز خواهد بود.
مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: کارها باید توسط مردم دیده شود و مردم بهترین مبلغ هستند و هر چه این نهضت معارفه عمومی مردمی گسترده شود، فرهنگ عمومی و اخلاق اجتماعی ما ارتقاء پیدا می کند و این یکی از اهداف مهم حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی است.