سریالهای جدیدی این روزها در راه نمایشخانگی قرار گرفتهاند و در این میان نام برخی از پلتفرمها برایمان تازگی دارد و ما را یادِ این نکته میاندازد این روزها با عبارتِ «پلتفرمهای قارچی» مواجهیم.
دیدم یکی در نقد «برادران لیلا» نوشته بود، این فیلم ربطی به خانواده ایرانی و فرهنگ ما ندارد. واقعیت آن است که داستان این فیلم مملو از نماد بود و اساسا بنا نداشت راست بگوید. فیلم برای مخاطب «متوهم» خوب بود. مخاطبی که خودش را نشناسد و نخواهد که بشناسد. مثل اغتشاشات چند ماه قبل که برای متوهمین مناسب بود.
پیمان معادی بازیگر سینما در استوری اینستاگرام خود مقایسه جالبی از تصویری که فیلمهای آمریکایی از ایران ارائه میدهند، منتشر کرده است.
به رغم اذعان به برقراری قانون، بازهم بر قانونشکنی خود اصرار کرده و فیلم برادران لیلا را بدون پروانه نمایش در جشنواره مونیخ به نمایش درآوردند.
فیلم برادران لیلا بدون دریافت پروانه، به کن رفت اما این همه ماجرا نبود. مسؤولان سازمان سینمایی، بهصراحت درباره اینکه این فیلم برای ارسال به کن روندهای قانونی را طی نکرده است.
برادران لیلا از منظر قوت سینمایی در فرم، ساختار و محتوا از سایر آثار پیشین این فیلمساز اثر ضعیفتری محسوب میشود.
ساخت دو پروژه درباره شهید بروجردی و سردار سلیمانی توسط حامد عنقا، حاشیه شکایت علیه «جیران»، جنجال عروسک «پنگول»، اکران آنلاین فیلمها در تلوبیون و شمایل یک مامور تازه اخبار مهم این هفته بود.
از 94 فیلمی که متقاضی حضور در جشنواره چهلم بودند، 74 فیلم منطبق با مقررات جشنواره شناخته شدهاند.
اول مارکت رابطه صمیمانهای با مدیری داشت و هیچ بعید نیست که این مجموعه در آن زمان سهمی در دعوت از مدیری برای بازی در این فیلم ایفا کرده باشد.
پیمان معادی: رئیسجمهور «نادان» فرانسه دین اسلام را دینی بحرانزده در جهان خطاب میکند.
مهدویان در «درخت گردو» عامدانه و اگاهانه(حتی با سماجت و پافشاری) دربارهی عاملین مستقیم و غیرمستقیم جنایت ضدبشری سردشت، سکوت پیشه می کند.
«سعید ملکان» تهیه کننده پروژه «تختی» مانند فیلم «روز صفر» را نیز با حمایت مادی و معنوی نهادهای امنیتی تولید کرده است و از نگرانی اتفاقی که برای«تختی» در گیشه افتاد دست به چنین ریسکی (قهر با سیمرغ) زد.
مشکل «عزتی» این است که در حوادث آبان ماه ساکت بود. بعد ازسقوط هواپیما فحشمان نداد. در جشنواره فجر امسال مشکی نپوشید. او هنوز نفهمید که اگر فحش بدهد، عزیزتر میشود.
با رسیدن به روزهای پایانی سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر و نزدیک شدن به زمان برگزاری مراسم اختتامیه، باز هم حرف و حدیثهایی درباره انتخاب برگزیدگان شنیده میشود.
«خورشید» مجید مجیدی از جنس سینمای دیگر است. فرق سینمای مجیدی با مابقی فیلمسازان اجتماعی در این است که کسی نمیتواند فیلمهای مجیدی را کپی کند و شبیه او فیلمی بسازد.
نشست خبری فیلم «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان شامگاه سه شنبه با حضور عوامل فیلم در پردیس ملت برگزار شد.
از تیکههای ریز و درشت سیاسی «درخت گردو» و همچنین برخی خودسانسوریهای مهدویان، میشود حدس زد که کارگردان هوس اکرانهای خارجی و حضور در جشنوارههای رنگارنگ آن طرف آبی را کرده است.
«خروج» یک «فرامرز قریبیان» دارد که با آن گریم درست و حسابی اش پتانسیل بالای برای عمق بخشیدت به هر شخصیتی را دارد.
برخی هنرمندان در روزهای گذشته در حالی جشنواره فیلم فجر را تحریم کردند که نه بازیگر اثری هستند و نه کارگردان و صرفا نمیتوانند تماشاچی باشند..