طوفانالاقصی عربستان و امارات را وادار کرد تا فعلا راهاندازی کریدور «ایمک» را تا تعیین تکلیف وضعیت منطقه به تعویق بیندازند و عملا به نفع اقتصاد ایران؛ به قول نتانیاهو طوفان اجازه نداد تا این کریدور شکل بگیرد.
ایجاد کریدور شمال جنوب می تواند به شکل ارزانتر و قابل اطمینانتری جایگزین کانال سوئز شده و تبادل بدون خلل کالا بین اروپا و شرق دور را تامین نماید.
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری اظهار داشت: در ۱۰ ماهه سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در بخش تردد ترانزیتی رشد ترددها به ۹۴ درصد رسیده است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با توجه به اهداف مشترک ایران و روسیه در زمینههای اقتصادی و امنیتی میتوانیم در کنار هم به عنوان دو کشور همسایه روند تسریع این همکاریها را پوشش دهیم.