سعید سهیلی پیشوای ژانر «چهارچنگولی» در سینماست و وقتی پیشوا برای فیلمساختن و تسخیر گیشه پیشینه خودش را هجو میکند از حامدمحمدی و منوچهر هادی و سایر نازلسازان سینما چه انتظاری میتوان داشت؟!
سریال زخمکاری فاقد ویژگیهای مولف است و ماحصل دسترنج کارگردانش نیست بلکه حاصل سفارش است و مثل درخت گردو، شیشلیک و درخت گردو به سفارش پسرعموهای جدید محمد حسین مهدویان ساخته شده است.
تقریبا بعد از سریال "دل" سختگیریهای دفتر نمایش خانگی چندبرابر شد و به طبع بعد از مشکلات حقوقی و قضائی "رحمان ۱۴۰۰" سازمان سینمایی رغبتی برای صدور پروانه ساخت با کارگردانی "منوچهر هادی" نداشت.
بیعدالتی و برخورداری عدهای قلیل در مقابل بیبهرگی اکثریت، غلبه افسردگی در محتوای آثار، بیتفاوتی نسبت به مسائل و آرمانهای ملی در فیلمهای تولید شده هشت سال گذشته آشکار است.
برهنگی، آبجو، رقص و مقداری مشتهیات دیگر، «من و تو» بهترین شبکه، «شماعیزاده» بهترین خواننده، «مطرب» بهترین فیلم و «گزارش یک میهمانی» بهترین تئاتر است.
صحنه کشته شدن دختر توسط پدر و لحظه سنگ به سر خوردن را میبینیم؛ این همان صحنههایی است که مسئولین سازمان سینمایی تاکید دارند که اصلاح شده اما واقعیت چیز دیگری است.
منوچهر هادی سازنده فیلم رحمان 1400، پس از انتشار نسخه غیرقانونی فیلم، تماشای این فیلم را حرام اعلام کرد.
با این حال انتظار میرود؛ رئیس قوه قضائیه که به صورت قدرتمندانهای با فساد اقتصادی مبارزه میکند،از طریق دیوان عدالت اداری، هر چه سریعتر دستور العمل نظام درجهبندی سنی فیلمهای سینمایی لغو شود.
جشن بیاعتباری که بدون هیچ ربطی با استفاده از نام «حافظ» برگزار میشود، پس از نامزد اعلام کردن فیلمهای مبتذلی چون «هزارپا»، «رحمان1400» و «کلمبوس» از یک مجری برکنار شده از سیما هم تقدیر کرد!
«رحمان ۱۴۰۰» نه فقط از منظر عدم ارائه یک قصه منسجم و پرکشش بلکه از منظر استفاده از عناصر تبلیغاتی فیلم نیز به نوعی دچار غش در معامله شده است! آنچنان که با وجود پیشروی قصه فیلم بر مبنای ۳ شخصیتی که یکتا ناصر، سعید آقاخانی و بهرام افشاری ایفاگر نقش آنها هستند، در مواد تبلیغاتی فیلم بیش از همه بر حضور مهران مدیری و محمدرضا گلزار تاکید شده است؛ این در حالی است که مجموع نقشآفرینی این دو چهره در فیلم کمتر از چند دقیقه است.