معاون آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فرهنگ مصرفگرایی در مجموع استفاده ابزاری از منابع طبیعی و محیط زیست برای تولید محصول و زباله را افزایش خواهد داد.
آنها خواهان پایان دادن به مصرف گرایی افسارگیسخته و ایجاد تحول بنیادی در اقتصاد جهانی شدند.
در سالهای اخیر بسیاری از تبلیغات تلویزیونی با انتقادهایی از سوی کارشناسان و مخاطبان همراه بودهاند؛ به ویژه آن دست از تبلیغاتی که با ندیده گرفتن شأن و منزلت مخاطب و برخلاف فرهنگ ایرانی و اسلامی، مصرفگرایی و تجملگرایی را ترویج میدهد.
مستند مسابقه خانهما بتواند یک دستورالعمل و راهکار اصولی برای درست مصرف کردن به جامعه ارائه کند تا مانع از حرکت فکری جامعه به سمت مصرفگرایی و تجمل شود.