حلقه وصل: مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور خانواده شهید حاجقاسم سلیمانی، سخنرانی حجتالاسلام ناصر رفیعی و مداحی حاج مهدی منصوری در بیتالزهراء کرمان برگزار شد.
حجتالاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه در این آیین با بیان اینکه ایمان شامل عمل، گفتار و عمل است، اظهار داشت: یکی از دلایل سستی جوانان در عبادات سستی در اعتقادات آنهاست، اعتقادات مثل درخت است.
وی با بیان اینکه الان روی تبلیغات مسیحیت، زرتشت، وهابیت و بهاییها خیلی کار میکنند، عنوان کرد: راه جلوگیری از انحرافات این است که اعتقادات آنها را قوی کنیم، دانشگاهها، کلاسهای معارف و .. جوابگو نبوده و باید باورها درست شود.
رفیعی اظهار کرد: زهرای مرضیه (س) نخستین نقش ایشان بعد از پیغمبر اکرم(ص) اصلاح باورها بود، در مسجد ایستاد و گفت، کسی که میخواهد، هدایت کند باید هدایت شده باشد و هدایتگر باید هدایت شده باشد، ایشان احساس کرد بعد از رحلت پیامبر (ص) باور مردم دچار مشکل شده و باور جامعه به سمت انتصاب امام رفته در صورتی که باور صحیح جامعه انتخاب امام است.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه به 10 اصلاح نیاز داریم، بیان داشت: اولین اصلاح، باورها است و باید روز قیامت، حجت داشته باشیم و دلیل داشته باشیم نه اینکه کشور و اجداد و حکومت گفت، امروز به گفتمانهای باورساز و اصلاحگر باور اعتقادات مردم نیاز داریم.
وی با بیان اینکه دومین اصلاحی که خیلی مهم است اصلاح رفتارها است از جمله اسراف، سوء ظن که باید اصلاح شود، افزود: اصلاح ذاتالبین است که 23 آیه در قرآن کریم مربوط به صله رحم است و بعد از توحید خداوند میگوید صله رحم که نیاز به بحث مفصل دارد، پیوند و صلح دادن بین دو نفر ثواب فراوانی دارد.
رفیعی اکرام یتیم، عیادت مریض، تشییع جنازه، آب دادن به حاجیان را مهم برشمرد و بیان کرد: یکی از ویژگیهای سردار سلیمانی این بود که با همه رفیق بود، ولی فقیه خط قرمز ایشان بود و نسبت به ایشان حساسیت ویژه داشت.
استاد حوزه و دانشگاه اصلاح درون را پنجمین اصلاح دانست و عنوان داشت: ریشه بسیاری از رفتارهای بیرونی نواقص درونی است، اصلاح مالی نیز مهم است و حرام در آن نباشد خمس و زکات آن پرداخت شود.
رفیعی با اشاره به اینکه جامعه نیز باید اصلاح شود، افزود: اصلاح حکومت، اصلاح نظامی، اصلاح ساختار سیاسی از دیگر شاخههای اصلاح است و ما نیاز داریم که در زندگیمان همیشه دنبال اصلاح باشیم.
وی خاطرنشان کرد: اصلاح یک واژه قرآنی است و انبیاء هم دنبال آن هستند و به ما هم دستور داده شده که دنبال اصلاح برویم و به معنی خرابی را از بین بردن است نه خرابی ایجاد کردن، اصلاح معیار دارد و معیار آن قرآن و رفتار معصوم است.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: زهرای مرضیه (س) به دنبال اصلاح جامعه بود و میخواست بگوید، تفکری که در جامعه بعد از رحلت پیامبر (ص) حاکم است غلط است و میخواست مخالفتش را اعلام کند و موفق شد.