در دیدار حجتالاسلام محسنی اژهای با مدیران رسانهها چند نکته را مختصر و کوتاه که در ادامه میآید.
هک بنزین را چطور تحلیل می کنید؟ چرا بنزین؟ این بار دوم است که سراغ هک جایگاههای سوخت رفتهاند. بنزین چه می کند؟
کارشناس مسائل سیاسی گفت: ایرانیان در مواجهه با غرب به جای فهم دقیق پیشرفت و بومیسازی در کشور به ظواهر و تشبه به غربیان اکتفا کردند. اوج چنین رویکرد سطحی و نازلی را میتوان در قانون کشف حجاب رضاخانی دانست.
در طول دهههای گذشته، حجاب را باید امر «رهاشده» و «بهخودوانهاده» قلمداد کرد، نه امری که حاکمیت بر روی آن تمرکز کرده و قدرتها و امکانهای ساختاری خویش را برای هدایت و نظارت بر آن به کار گرفته باشد.
حجتالاسلام غلامرضا قاسمیان گفت: هرگز تصور نکنید این بیحجابیها و کشف حجابها، پدیده سادهای است و تحلیل ساده دارد که عدهای دوست دارند موی خود را بیرون بگذارند. اصلاً اینگونه نیست.
این تصور که انقلاب اسلامی، اجرای شریعت را در عرصه عمومی نخواهد طلبید و سبک زندگیِ تجددی را به رسمیت خواهد شناخت، توهم خودساخته نیروهای تجددی و بدنه اجتماعیشان بود.
مدیر مرکز رصد فرهنگی کشور گفت: شرایط زمینهای مختلفی در رفتار حجاب و کشف حجاب تأثیرگذار است.
کارشناسان برنامه امواج شبهه معتقدند: «رسانههای بیگانه به سراغ موازیسازی سوژهها میروند با این تفاوت که هر چه زمان میگذرد گزارهها، رقیقتر میشود و گزاره رقیق قابلیت میدانداری ندارد».
مگر امکانات و ظرفیتهای مورد استفاده پلتفرمها متعلق به نظام نیست؟! بنابراین چرا مالکیت و مدیریت آنها نباید در اختیار نظام نباشد؟! میفرمایند به نیروی کارآزموده نیاز است. بسمالله! مگر مدیران کنونی این پلتفرمها شقالقمر میکنند؟! توان و هوشمندی نیروهای متعهد و پا به رکاب ایران اسلامی را دستکم نگیرید.
در صداقت و دلسوزی تهیهکنندگان لایحه عفاف و حجاب و نیز نمایندگان محترم مجلس تردیدی نیست و دقیقاً به همین علت، از آن عزیزان انتظار میرود از روی دیگر این سکه نیز غافل نباشند و خدای نخواسته به جای مقابله با کشف حجاب، دشمن را در اجرای این طرح خزنده و خسارتبار، یاری نکرده باشند!
کشف حجاب را هم به عنوان حرامی شرعی و هم حرامی سیاسی یاد کردهاند.گرچه حرمت شرعی بیحجابی امری آشکار است اما قلمداد کردن آن به عنوان «حرام سیاسی»، امری است که تاکنون بهکار نرفته و از این رو نیازمند بحث و تأمل میباشد.
مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر گفت: یکی از دلایلی که هیاهو در واکنش به تعطیلی یک استارت آپ ایجاد میشود، عدم اطلاع رسانی شفاف، درست و دقیق است. قانون در هرجای دنیا باید رعایت شود و در این شکی نیست اما تخلفات صنفی باید درون صنف مورد بررسی قرار بگیرد.
کاش تهیهکنندگان لایحه عفاف و حجاب به این پرسش اساسی پاسخ میدادند که لایحه اخیر نسبت به قوانین موجود و در مقایسه با آن چه امتیاز و مزیت ویژهای دارد که تهیه و تدوین آن را ضروری دانستهاند؟!
بهنشر، خطمقدم، شهید کاظمی، راهیار و ... ناشرانی هستند که پس از کشف حجاب کارکنان طاقچه، با این پلتفرم توزیع کتابهای صوتی و الکترونیکی قطع همکاری کردند. بعضی از آنها از طاقچه بابت بدهیهای گذشته طلبکار هم هستند.
نمیخواهیم و بایسته هم نیست که «کلیاتابوالبقاء» ببافیم! از این روی در آغاز به سراغ نقطه پایان میرویم و آن اینکه، لایحه موسوم به «حمایت از عفاف و حجاب» برخلاف نامی که بر آن نهادهاند، نه فقط حمایت از عفاف و حجاب نیست، بلکه در صورت تصویب، گسترش بیحجابی را نیز به دنبال خواهد داشت.
یک زمانی حکومت ضد دین پهلوی به عنوان سند «رقیت» چنین القا میکرد که اسلام با حکم حجاب میخواهد زن را در خانه محصور کند و مانع فعالیتهای اجتماعی او شود و امروز هم همان خط فکری با همان ادبیات میخواهد القا کند که دین و مظاهر آن حجاب مانع پیشرفت زن مسلمان ایرانی در فعالیتهای اجتماعی است.
همزمان با سالروز فرارسیدن سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب، شبکههای رادیویی برنامههای مختلفی را متناسب با روز عفاف و حجاب تدارک دیدهاند.
بیست و یکم تیر ماه روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است و رادیو ایران دو ویژه برنامه «هزار صبح روشن» و «این یک تجربه است» را روانه آنتن میکند.
اخیرا یک سلبریتی به دلیل کشف حجاب به دادگاه احضار و بعد هم به یک و نیم میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است. آن بازیگر هم در صفحه شخصی خود نوشت که از مردم و از هیچ کس عذرخواهی نمیکنم. پیشتر دلسوزان گفتند که این میزان جریمه بازدارنده نیست و وهن دستگاه قضایی است.
پژوهشگر مسائل فرهنگی و اجتماعی در محفل «فکرت» با تأکید بر این که بیخیالی در قبال کشف حجاب، زنجیرهای از عقب نشینیها را در پی دارد، گفت: متأسفانه ما سه دهه زمان را نسبت به بحث حجاب در کشور از دست دادهایم و این در حالی است که همچنان مشکل ما بیزبانی و ضعف در تبیینگری صحیح مسایل است.