محفل جزءخوانی قرآن کریم طی سی روز ماه رمضان در تپه شهدای گمنام الیگودرز برگزار میشود.
جواد هاشمی با بیان اینکه باید حرف قرآنی برای بچهها بدیع باشدگفت: در شرایطی از قرآن برای بچهها حرف می زنیم که دشمن از طریق فضاهای مجازی آنان را به کارهای غیر اخلاقی تشویق میکند.
جلسات تلاوت و استماع قرآن کریم به همت شورای عالی قرآن راهاندازی و در جلسه اول تعدادی از قاریان و اساتید قرآن در حسینیه امام خمینی (ره) به تلاوت آیاتی از کلامالله مجید پرداختند.
در پنجمین محفل انس با قرآن که به همت مجمع قرآنیان اسلامشهر برگزار شد، احمد ابوالقاسمی، ضمن تلاوت آیاتی به ارائه نکات مهمی پیرامون اهمیت تلاوت، نگاه قاریان مصری به قراء ایرانی و... پرداخت و قاریان جوان این خطه از کشورمان، تلاوتهای مجلسی پرشوری را ارائه کردند.
تعلقات دنیا غل و زنجیرهایی است که مانع حرکت انسان با اولیای الهی می شود و ماه رمضان فرصتی برای رهایی از این اسارت و همراه شدن با اهل بیت (ع) است.
لحظات تکاندهنده از زمزمه قرائت قرآن توسط رهبرانقلاب که لحظاتی قبل در صفحه اینستاگرام Khamenei.ir منتشر شد.
امور چهار گانه یعنی«نماز» و «زکات» و «ترک مجالس اهل باطل» و «ایمان به قیامت»، اهمیت و نقش فوق العادهای در هدایت و تربیت انسان دارد.
هر که از خدا پروا کند، خدا برای او راه بیرون شدن از مشکلات و تنگناها را قرار میدهد و او را از جایی که گمان نمیبرد روزی میدهد و هر که از خدا پروا کند برای او در کارش آسانی قرار میدهد.
«لعب» به معنای بازی قانونمندی است که اطفال به منظور رسیدن به غرضی خیالی آن را انجام می دهند. «لهو» به معنای هر عمل سرگرم کنندهای است که انسان را از کاری مهم و حیاتی و وظیفهای واجب باز بدارد
زینت حقیقی زینت ایمان است که باید جان را به آن تزیین کنیم. در این صورت، همان ایمان، انسان را وا می دارد که به ظاهر خود توجه کرده و بهداشت و زیبایی را آن گونه که شایسته یک فرد مومن است رعایت کند.
اگر خدای تعالی رزق همه بندگان خود را وسعت بدهد و همه سیر شوند، شروع به ظلم کردن در زمین می کنند؛ چون طبیعت مال، این است که وقتی زیاد شد طغیان و استکبار می آورد، همچنان که در سوره علق فرموده است.
ورود به جهنم و تحمل عذاب آخرت تنها یک شرط دارد و آن اینکه انسان نافرمانی خدا را کرده و مرتکب گناه شود؛ ولی ورود به بهشت دارای دو شرط است: یکی ایمان و دیگری عمل صالح
تا ذات کسی شقی و یا آمیخته به شقاوت نباشد، هرگز مرتکب عمل زشت و گناه نمیشود و گناه و اعمال زشت از آثار شقاوت و خباثت ذات آدمی است.
احنف پاسخ داد: ای معاویه! اعتراض ما به تو برای آن دسته ارزاقی است که خدا از خزانه غیبش برای ما نازل کرد و تو ظالمانه آنها را غصب کرده و در انبارهایت ذخیره کردی.
هر گناهی ریشه در شرک به خدا دارد و این حکم به شرک در صورتیست که فرد متوجه نباشد که کار او تبعیت از شیطان است زیرا اگر این اطاعت را از روی عمد انجام دهد کار او از مرحله شرک گذشته و به کفر میرسد.
چرا ایشان تفکر نمیکنند و عبرت نمیگیرند، با اینکه میبینند در هر سال، یک یا دو بار مورد امتحان قرار میگیرند و در همه نوبتها از امتحان مردود گشته و نمیتوانند از امتحان خدایی سربلند بیرون آیند.
به عکس آنچه مردم ظاهر بین خیال میکنند، برای برخی بندگان، برخورداری از امکانات، نه تنها باعث خوشوقتی آنها نیست، بلکه خداوند میخواهد آنان را به وسیله در دنیا مجازات کند، و با حال کفر جان بدهند.
امام عبادت را ابزار رسیدن به عشق الهی می دانستند و به صراحت بیان می کردند که: در وادی عشق، نباید به عبادت به چشم وسیله ای برای رسیدن به بهشت نگاه کرد.