روح جمعی ایرانی در وضعیت کنونی، هر گونه روایت سینمایی افشاگرانه علیه «مفسدین اقتصادی» را، به ویژه گروههایی که با موجهنمایی و ظاهرسازی و اتصالات درون-حاکمیتی، شبکههای فساد تشکیل می دهند، می پسندد.
صفر کشکولی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون بیان کرد در گذشته به دلیل نقشهای منفی زیادی که بازی می کرده است، عدهای از مخاطبان سینما و تلویزیون از او میترسیدند، اما هنوز مردم دوستش دارند.
آثار قبلی منوچهر هادی باعث میشود مخاطب شبکه نمایش خانگی رغبتی برای دیدن سریال جدیدش نداشته باشد. دیدن عاشقانه، گیسو، دل، رحمان ۱۴۰۰ یا آینه بغل برای مخاطب کافی است تا بداند سازنده این آثار مخاطب را نه تنها جدی نگرفته بلکه دستکم گرفته است و آنچه از سوی هادی در این سالها ساخته شده قطعاً نامش اثر هنری نیست.
حسین عرفانی صدای بم، رسا و خوبی داشت؛ «او جزو هنرمندان تکخالی است که اغلب به جای هنرپیشههای نقش اول همچون آرنولد شوارتزنگر و ... حرف زده بود.
وزارت ارشاد سال گذشته به ۲۴ سینماگر و صداپیشه، گواهینامه درجه یک هنری (معادل مدرک دکترای هنری) اعطا کرده است.
این سریال دهه شصت را دهه نفوذ توصیف میکند و پرسش مهم این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نهاد نظارتی ساترا چه میزان در اعطای مجوزها نقش داشتهاند؟
فیلم شیشلیک کارگران هفتتپه و بسیاری معترضانی از این دست را در ذهن مخاطبان تداعی میکند. اثر وضعی نمایش این فیلم با جریحهدار کردن احساسات کارگران در اقصی نقاط ایران چه عوارضی در پی خواهد داشت؟
احمدرضا درویش گفت: شروع کار زنده یاد ملاقلیپور دفاع مقدس است اما دغدغه او بسیار عمیق است. او انسان معترض دغدغهمند بیقرار بود. هرجا مؤلفههای او دچار مشکل بود، اعتراض میکرد ولی هیچگاه اعتراض را بدون افق روشن رها نمیکرد و این نشانه تعهد اوست.
نخستین دوره از جشنواره فیلم و عکس «چهل چراغ» ویژه آثاری با محوریت حضرت اباعبدالله الحسین با حضور سینماگران و اهالی رسانه با معرفی برگزیدگان تمام آثار سینمای ایران به کار خود پایان داد.