در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی اجازه دادند که مومنین میتوانند از وجوهات شرعیه خود نصف سهم مبارک امام(علیهالسلام)، معادل یک چهارم خمس را برای کمک به مردم مسلمان جنوب لبنان پرداخت کنند.
حجتالاسلام عالی گفت: شاخص دینداری این است که ولایت داری یا نداری! اعمال دینی مانند نماز، روزه و خمس همگی مهم است اما ولایت اهمیت دیگری دارد. به همین دلیل صلوات در میان اذکار از همه برتر است زیرا فرد میگوید من این شاخص را دارم.
پاسخ آیتالله خامنهای به ۲ استفتاء درباره "خمس ابزار کسبوکار" و "وقف سهام" منتشر شد.
حضرت آیت الله خامنهای به ۱۰ استفتاء جدید مقلدان خود پاسخ دادهاند که پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری اقدام به انتشار متن پرسش و پاسخ آن کرده است.
حضرت آیت الله خامنهای به ۱۱ استفتاء جدید مقلدان خود پاسخ دادهاند که پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری اقدام به انتشار متن پرسش و پاسخ آن کرده است.
دفتر آیتالله سیستانی در شهر مقدس قم در بیانیهای اعلام کرد: مؤمنین مجاز هستند نصف سهم امام را به سیل زدگان اختصاص دهند.
حجتالاسلام قرائتی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر علامت زندگی است، گفت: حدیث داریم اگر کسی نسبت به خوبیها بیتفاوت باشد، نسبت به گناهان هم بیتفاوت باشد، «فَهُوَ مَیِّتٌ» (وسایل الشیعه/ج16/ص133) این مرده است.
امام علی (عليه السلام) فرمودند:ايمانتان را با صدقه حفظ كنيد و اموالتان را با زكات، و امواج بلا را با دعا از خود دور سازيد.
عضو هیأت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دوره آموزشی مفتاح گفت: فقه اقتصادی ما مبتنی بر اصل مالکیت خداست و فقه سیاسی ما مبتی بر فرمان روایی بالذات خداست.
آقایانی که تنها به فکر کنسرت هستند بگویند تاکنون چند همایش دینی مانند امر به معروف و نهی از منکر، زکات، خمس، حجاب و عفاف و… برگزار کردند؟
یکی از علائم حقانیت شیعه، تهمتهایی است که مخالفان تشیع به آن میزنند. تهمت نشان میدهد که مخالف، دلیل واقعی برای بطلان تشیع ندارد و ناچار است برای مبارزه با آن متوسل به تهمت شود و جعل کند.
«وَ طَلَبْتُ الْجَوَازَ عَلَى الصِّرَاطِ فَوَجَدْتُهُ فِی الصَّدَقَةِ»(مستدرکالوسائل، ج12، ص173) خواستم از پل صراط بگذرم دیدم باید در راه خدا کمک کنم. برای گذشت از پل صراط باید آدم خمس و زکات بدهد و پول خرج کند.
مشرکین مکه بتپرست بودند و دعوت پیغمبر را هم نمیپذیرفتند،آمدند و دور هم نشستند و گفتند که ما برای چه به حرف حضرت محمد گوش دهیم؟ برای چه دعوت او را قبول کنیم؟ باید کار خیر انجام دهیم، مسجدالحرام به تعمیر احتیاج دارد بنابراین آن را تعمیر میکنیم!