وزارت ارشاد در سال پیش حدود ۷۴۴ میلیارد تومان بودجه داشت که از این میزان ۲۱۰ میلیارد تومان آن به سازمان سینمایی اختصاص داشت. چه میزان از این بودجه محقق شده، هنوز اعلام نشده است.
متولیان سینمایی کشور، بالاخصطیف بیسوادی که مجذوب سخنان شیرین برخی عناصر نفوذی شده باشند که فیلم سینمایی «دختر لُر» را به عنوان میراث سینمای ایران معرفی نموده اند.
سکانسهای فیلم بشدت پراکندهاند، هیچ تداومی در سرگشتیهای موسی از سکانسی به سکانس نیست و این سکانسهای پراکنده، قابلیت اتصال روایی ندارند.
مجید مجیدی کارگردان سینما گفت: در فستیوالی در ژاپن دیدم که مردم، بیشتر نام ایران را با جملاتی مانند اینکه «حامی تروریست است» میشناختند!
اگر کرونا خطر دارد چرا باید راهپیمایی در فضای باز لغو شود اما جشنواره در محیط سربسته برگزار گردد؟ این پرسشی است که مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا باید پاسخگوی آن باشند.
سردمداران این جشنواره بی مخاطب امسال نیز در اوج موج چهارم کرونا فریاد برآوردهاند که میخواهند آن را به هر صورتی که هست برگزار کنند،حتی به قیمت به خطر افتادن جان سینماگران و مردم!
برگزارنشدن چنین جشنوارهای حتماً به کسی ضرر نخواهد زد، مگر گردانندگان و تیم اجرایی این جشنواره که احتمالاً از قبل این جشنواره بخواهند منفعت مالی و اعتباری برای خود دست و پا کنند.
همه جشنوارههای مطرح دنیا دارای یک استراتژی روشن و با ثبات هستند. به عنوان مثال، مراسم اسکار تکلیفش معلوم است. سوال اینجاست که جشنواره فجر با چه هدفی فعالیت میکند؟
یک کارشناس معتقد است که جشنوارههای سینمایی ما ازجمله جشنواره فجر در هر دو بخش ملی و جهانی، باید مسئله دیپلماسی عمومی را جدی بگیرند.
نخستین تصویر از فیلم «فروشنده ۲»، پس از آنکه عماد(شهاب حسینی) و بابک (بابک کریمی) تهران را از بیخ با لودر (اغتشاش) خراب کردند و قصد دارند در قسمت دوم آنرا دوباره بسازنند.
تغییر دبیری جشنواره جهانی فیلم فجر این روزها به یکی از مسائل مهم اهالی سینما بدل شده و چه بسا موجب انتشار شایعههایگاهوبیگاه در این رابطه باشد.
هنوز یادمان نرفته روزهایی را که رسانهها درباره سرمایههای مشکوک در شبکه نمایش خانگی هشدار میدادند ولی توجهی نشد.
ابراهیم حاتمیکیا در افتتاحیه جشنواره جهانی فجر در پاسخ به هوشنگ گلمکانی که گفت لطفا فقط فیلم بساز و کمتر اظهار نظر کن، تصریح کرد: من بیش از 300 روز است که حرف نزدم اما اگر یک جمله من در طول سال میتواند صدا راه بیاندازد، از نظر من اشکالی نیست.
دبیر سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: جشنواره جهانی فجر، جشنواره انتقال تجربه است و میخواهیم صبغه علمی داشته باشیم، نه فرش قرمزی! این جشنواره میتواند یکی از ۳ جشنواره برتر آسیا باشد.
طالب زاده گفت: در انتهای مصاحبه از استون پرسیدم که آیا نمیخواهی در مورد ایران، فیلم بسازی. گفت: اگر این کار را بکنم به آمار شهدای شما اضافه میشود.
کارگردان فیلم «سرو زیر آب» گفت: سینما بهترین نمونه کالای ایرانی است زیرا سودآوری بسیار بالایی برای ما دارد. فیلم ایرانی اگر خوب به تماشاگر معرفی شود بسیار بیشتر از خیلی کالاهای ایرانی سودآور و موفق است. این کالای فرهنگی البته برای سوددهی نیازمند تبلیغات درست و حمایت است.