هیچگاه رکورد شکنی در حراج تهران مختص به جریان هنرمندان انقلابی نبوده و حضور تنی از چند از هنرمندان این جریان صرفا کارکرد موثری به نفع حراج تهران داشته است.
نام فیلم طبیعتا باید تاثیر، اعتبار و کارکردی با خود بههمراه بیاورد.نام فیلم مانند یک شناسنامه میماند که قرار است تا همیشه بههمراه آن بماند و با آن شناخته شود. درواقع همان هویتش است.
بسیاری از عوامل فصل کرگدن در حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتراف کردند که ساخت فیلم فصل کرگدن به صورت ۱۰۰ درصد از جانب سازمان اطلاعاتی و امنیتی ترکیه (میت) حمایت شده است.
نابازیگر کسی است که هیچکدام از شرایط بازیگر را ندارد و بهصورت خودآموخته یا فاقد هرگونه تجربه و بنا به ملاحظات تولید قرار است جلوی دوربین برود.
انتظار رسانههای بیگانه از فیلمسازان ایرانی حاضر در جشنوارههای بینالمللی، یک چهره وطنفروش است. بهمن قبادی با توهین به مرحوم عباس کیارستمی از فرهادی میخواهد که درباره برادران افکاری اعلام موضع کند.
فیلم و تله فیلمهای ایرانی شبکه نمایش از شنبه ۲۹ خرداد تا جمعه ۴ تیر شامل قصهها و واقعیتها، پل سفید، در جستجوی خواستگار، وانتافه، غافل، به همین راحتی و به دنیا آمدن است.
موزه سینمای ایران ۲۶ فروردین همزمان با زادروز محمدعلی کشاورز بخشهایی از گفتگوی تاریخ شفاهی این هنرمند فقید را منتشر کرد.
پرویز پرستویی ضمن مرور برخی ناگفتهها از فیلم سینمایی «بادیگار» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا درباره شخصیت «حاج حیدر» گفت: سردار سلیمانی وقتی تصویر روی پوستر فیلم دید گفت، این که منم.
ایپ من پس از رویارویی سهمگین با فاشیسم آمریکایی در تماسی تلفنی در تلفن به دوست چینیاش میگوید «چمنهای این طرف حصار، چندان سبزتر از مال خودمان نیستند»
اولین بار اصغر فرهادی در فیلمهایی همچون «چهارشنبه سوری» و «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» و به خصوص فیلم «همه میدانند» فیلمفارسی و شبه روشنفکری را در ساختار و محتوا به هم آمیخت.
بذر بیماری که در دهه 60، مرحوم عباس کیارستمی به تاسی از سینمای موج نو فرانسه در سینمای ایران کاشت، توسط فیلمسازانی از نسل بعد چون جعفر پناهی، پرویز شهبازی، بهمن قبادی و به ویژه اصغر فرهادی پرورش داد.
کم مانده است اعلام کنند، مرحوم عباس کیارستمی نیز از گور، حکم به تحریم داده. حالا که این طور شد ، بعید نیست رسانه های بیگانه اعلام کنند که آلفرد هیچکاکِ هم امسال به جشنواره فیلم فجر نمی آید.
با رأی اعضای شورای شهر نام خیابان طوس در تهران به نام کیارستمی تغییر کرد.
با این کارنامه مشعشع امیر اسفندیاری که مغایر با مطالبه راهبردی عالیترین مرجع سیاسی در کشور است، بازهم این گروه خاص موسوم به «چتر سینمای ایران در جشنوارههای جهانی» باید بر سرکار بمانند!؟
کارگردان مستند «همراه با باد» که فیلمش در گروه هنر و تجربه به نمایش در آمده است، گفت: اگر چه فیلمهای بسیاری با محوریت زندهیاد کیارستمی ساخته شده است اما فیلم «همراه با باد» شکل پژوهشی دارد.
در دوران مسئولیتم در کیهان و صبح، همیشه با این مساله که دغدغه شماره یک نیروهای حزب اللهی و انقلابی مسائلی چون حجاب و لباس و روابط دختر و پسر شود، مخالفت کردم.
جواد طوسی رئیس انجمن منتقدان سینمایی ضمن نام بردن از مسعود کیمیایی، رسول ملاقلیپور و ابراهیم حاتمیکیا گفت: فیلمساز مؤلف باید مفهوم، ساختار و تم را به خدمت بگیرد تا بتواند خروجی لازم را از یک اثر هنری دریافت کند.
سیدمرتضی در ماههای آخر زندگیاش در یک حالی بود که ما نمیتوانیم درک کنیم و کسانی که میخواهند همه چیز را به سیاست تحویل بدهند اینها اینگونه ترجمه میکنند که تحت فشارِ نیروهای حزباللهی بوده.