به گزارش حلقه وصل، امیر موسیوند دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صدا و سیما ضمن انتقاد از نمایش برخی تولیدات در رسانه ملی گفت: چند وقتی است شاهد رواج افسار گسیخته نمایش های مختلف تلویزیونی، با عناوین متفاوت در شبکه های رسانه ملی هستیم. برنامه هایی که عموما در قالب برون سپاری و تحت حمایت اسپانسرهای مالی، محتوای رسانه ملی را سطحی و تبلیغاتی کرده اند.
وی افزود: این امر اخیرا با جشنواره سلبریتی زده جام جم شدت گرفته و شاهد رقابت ستاره مربعی برنامه های تلویزیونی در تمام ساعات پخش هستیم؛ امری که حتی شبکه پویا که مختص کودکان است و برنامه های مذهبی را هم درگیر خود کرده است.
این فعال دانشجویی ادامه داد: متأسفانه امروزه آنتن رسانه ملی، که به فرموده امام (ره) باید یک دانشگاه عمومی، برای هدایت و تربیت انسان ها باشد را با برنامه های سطحی و کپی برداری شده بدون خلاقیت، نوآوری و تناسب با فرهنگ مردم کشور و با محوریت و جولان سلبریتی ها پر کرده اند.
وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات و شرایطی که کشور در آن قرار دارد، محصول مرجعیت سلبریتی ها در حوزه های مختلف برای توده های مردم است؛ افرادی که بدون دانش کافی و صرفا به دلیل داشتن شهرت، اجازه اظهار نظر در حوزه های غیر مرتبط را به خود می دهند. صدا و سیما با روند فعلی خود درحال مشروعیت بخشی بیشتر به این افراد است.
موسیوند تأکید کرد: همه این ها در شرایطی است که مردم گرفتار مشکلات متعدد اقتصادی هستند و صدا و سیما وظیفه دارد که با مردم همراهی کند و مشکلات را ریشه یابی کرده و پوشش رسانه ای خود را برای پیگیری و حل آن ها متمرکز کند. اما صدا و سیما به بهانه کمبود بودجه و درآمد زایی و جذب مخاطب، قرعه کشی های میلیونی، فروش آنتن، حضور گسترده سلبریتی ها در آنتن و غیره را در سطح وسیع دامن زده است.
دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صدا و سیما در پایان خاطرنشان کرد: ما در جنبش دانشجویی به جد منتقد این رویه هستیم و معتقدیم که صداوسیما با امکاناتی که در اختیار دارد، نقش محوری در مقابله با جنگ نرمی که دشمن علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته دارد و باید جایگاه خود را در مختصات انقلاب اسلامی شناخته و فضای جنگ نرم را درک کند و برنامه های خود را متناسب با این مختصات و فضا تولید کند.
منبع: فارس