سرویس معرفی: مؤسسه مسیر که پیش از این خلاصه کتاب و خلاصه مقالات «الفبای سواد رسانهای» را منتشر کرده بود، این بار وارد حوزه تألیف کتاب شد و کتاب «150 هشتگ» را منتشر و روانه بازار نشر کرد. این کتاب توسط سید بشیر حسینی، عضو هیأت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما و با همکاری حسین حقپناه به رشته تحریر درآمده است.
نویسنده در این کتاب، به عمد، از فضای علمی و تخصصی رسانه و ارتباطات خارج شده و متناسب با نیاز عامه مردم، به عنوان مخاطب اصلی «نهضت سواد رسانهای»، محتوای خود را با بیانی ساده و روان، اما در قالبی جذاب و متفاوت ارائه کرده است.
در بخش ابتدایی کتاب، مقدماتی در مورد سواد رسانهای و لزوم پرداختن به «نهضت سواد رسانهای» به عنوان نیاز امروز کشور مطرح شده و در ادامه، در قالب 15 فصل، نکاتی راهبردی برای استفاده صحیح و بهینه از رسانههای مختلف ارائه شده است. به همین منظور این کتاب «150 هشتگ» نامیده شد؛ 15 فصل و در هر فصل 10 نکته راهبردی که در مجموع میشود 150 نکته راهبردی برای استفاده از رسانهها.
فصول اصلی کتاب عبارتاند از: کلیات رسانهها، کتاب، نشریات، رادیو و موسیقی، عکس، تلویزیون و ماهواره، فیلم و سینما، رایانه، بازیهای ویدئویی، اینترنت، رسانههای اجتماعی، تلفن همراه، سبک زندگی، تبلیغات و اخلاق رسانهای. در توضیحی که بر روی جلد کتاب آمده است میخوانیم: «برای آنهایی که ارزش استفاده هوشمند و مهارت مدیریت رسانهها را میدانند.»
این کتاب به سفارش مؤسسه مسیر، به صورت تمام رنگی، در 200 صفحه با قطع رقعی و با قیمت 18 هزار تومان منتشر شده است. برای تهیه این کتاب کافی است عبارت «150 هشتگ» را به شماره 500050002 پیامک کرده و یا با شماره تلفن 09371120035 تماس حاصل فرمایید.